Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Hann bara jämföra lite lätt en låt mellan vinylen och en Flac av CDn (köper ju inte dubbleter bara för jämföra) och om alla andra låtar har samma skillnad så låter jag nog som hack i skivan, för CDn åkte på matchstraff direkt. Kan inte ens drömma hur vinylen låter med nya riaan och få ordning på skivspelaren (som har en motor som vibrerar som en massagestav)
subjektivisten skrev:*Om du känner du vill sponsra bandet och få en mycket snygg skivan med utvik, köp vinylen och ladda ner Flacen av vinylen. Så har du en ärlig flac version av "din" skiva.
Bill50x skrev:Varför tanka ner en flac om du köper vinylen och kan göra en rip själv? Eller menar du att man ska köpa vinylen trots att man inte har någon skivspelare? Iofs en intressant tanke hur man visar (till mediabolaget) att vinylen är så mycket mer värdefull än cd´n...
/ B
subjektivisten skrev:Bill50x skrev:Varför tanka ner en flac om du köper vinylen och kan göra en rip själv? Eller menar du att man ska köpa vinylen trots att man inte har någon skivspelare? Iofs en intressant tanke hur man visar (till mediabolaget) att vinylen är så mycket mer värdefull än cd´n...
/ B
Jag tanka ner Flac av CDn för jämföra. Men eftersom Frutti inte har skivspelare men gillar gruppen så tycker jag han kan köpa vinylen, för sponsra sin favoriter, och sen ladda ner Flac rip av vinylen, så han kan lyssna på den.
Max_Headroom skrev:Var får man tag i vinylen?
subjektivisten skrev:Så sant det är sagt. CDn är ett skämt.
Slartibartfast skrev:subjektivisten skrev:Så sant det är sagt. CDn är ett skämt.
Skönt att höra! Kan vi inte få fram bättre musik än så här från vår rika västvärld blir man ju lätt avskräckt!![]()
[slrt]
Slartibartfast skrev:Jag var bara inne och trollade litet! Jag har inte gillat det som jag hört från den nya plattan.
[slrt]
Slartibartfast skrev:Jag var bara inne och trollade litet! Jag har inte gillat det som jag hört från den nya plattan.
[slrt]
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster