The Police i Globen

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

The Police i Globen

Inläggav Almen » 2007-08-28 15:50

Jag skall dit i morgon kväll (onsdag). Någon annan som skall dit?

Gubbarna verkar vara i form. :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-08-28 20:05

Ja, på torsdag.

Rapportera gärna så man får en liten försmak.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-08-29 11:49

Det gör jag, om jag hinner till någon dator.

My sisters and I
have one wish before we die
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-08-30 09:15

Det var helt suveränt bra! 8O :D

Copeland i högform, har nog aldrig sett en så hårt jobbande trummis. Sting sjunger fortfarande helt grymt, och Summers (som ser ut som en litet gubbig 50-åring trots att han är 65) spred ut sina gitarrmattor i Globen. Energin och spelglädjen var påtaglig, de verkade faktiskt ha genuint skoj. Publiken var (som väntat) extremt blandad, kul att se att deras musik håller fortfarande efter 25 års uppehåll.

De körde en väldig blandning av gammalt och nytt, där de äldre låtarna spelades "som vanligt", medan några av de nyare arrats om till nästan bättre versioner. För mig som är ett stort Police-fan men som inte sett dem någon gång var det himmelriket - en av de bästa konserter jag varit på.

Copeland var nog störst behållning ändå. Fan, vilken trummis det är. På låtar som King of Pain, Wrapped around your fingers och Walking in your footsteps äntrade han ett podium bakom trumsetet med allehanda slagverk, inklusive ett par tre timpani och en gigantisk gong.

Jag var helt utmattad efteråt, men ändå uppspelt som en barnunge.

Hoppas jag inte har givit för stora förhoppningar nu? :)

Användarvisningsbild
Merkurius

Inläggav Merkurius » 2007-08-30 10:46

Kul :D

Jag har dessvärre inte varit med om någon konsert som verkligen har berört mig så mycket. Men det verkar ju finnas hopp :o 8)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-08-30 10:48

Själv såg jag Sting på Wembley 1986 och det var sådär, kul minne iaf oxå spelade ju dessutom The Boss och Peter Gabriel på denna Amnesty-gala... 8)

Användarvisningsbild
Lust

Inläggav Lust » 2007-08-30 15:04

Almen skrev:Det var helt suveränt bra! 8O :D

Copeland i högform, har nog aldrig sett en så hårt jobbande trummis. Sting sjunger fortfarande helt grymt, och Summers (som ser ut som en litet gubbig 50-åring trots att han är 65) spred ut sina gitarrmattor i Globen. Energin och spelglädjen var påtaglig, de verkade faktiskt ha genuint skoj. Publiken var (som väntat) extremt blandad, kul att se att deras musik håller fortfarande efter 25 års uppehåll.

De körde en väldig blandning av gammalt och nytt, där de äldre låtarna spelades "som vanligt", medan några av de nyare arrats om till nästan bättre versioner. För mig som är ett stort Police-fan men som inte sett dem någon gång var det himmelriket - en av de bästa konserter jag varit på.

Copeland var nog störst behållning ändå. Fan, vilken trummis det är. På låtar som King of Pain, Wrapped around your fingers och Walking in your footsteps äntrade han ett podium bakom trumsetet med allehanda slagverk, inklusive ett par tre timpani och en gigantisk gong.

Jag var helt utmattad efteråt, men ändå uppspelt som en barnunge.

Hoppas jag inte har givit för stora förhoppningar nu? :)

Härligt! Det låter som jag kommer att uppskatta den konserten.

Det var mest tack vare Coplands medverkan jag bestämde mig för att gå. Har också alltid uppskattat honom.

Ett jättetack för recensionen och jag ser verkligen fram emot kvällen med tillförsikt. Var lite orolig för att de skulle kunna vara lite trötta, men det har du tagit ur mig nu.

Kommer inte att hinna se förbandet, men det är väl knappast något att missa? Har fått rapporter om att Police ska gå på 20:45.

Stort tack!

Användarvisningsbild
Rocker

Inläggav Rocker » 2007-08-30 19:58

Ja det var ju verkligen en positiv recension! DN gav ju inga bra omdömen precis. För mycket gitarrsolon och trist i allmänhet! Jag hade gärna gått på en av konserterna om jag haft möjlighet!

Tack för recensionen!

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2007-08-31 08:31

Nä, förbandet var inget att stressa för att hinna se.

DN:s recension var väl inte negativ, rocker?
DN skrev:...till största delen är det en strålande show de presenterar. På bara tre man och med ett minimum av scenisk utsmyckning. Inbegripna i ett samspel så intensivt att man aldrig får för sig att sakna någon ytterligare musiker i ekvationen.
---
På scen i övre medelåldern är det snarare musikantskapet som står i fokus. Stewart Copeland är en fenomenal rytmsektion på egen hand, både stabil och äventyrlig. Andy Summers är en sällsynt gitarrfantom, som ägnar nästan all tid åt att täcka upp i bakgrunden och bara vid enstaka tillfällen spelar snabbfingrade gitarrsolon. Och även om Stings röst rör sig i ett aningen lägre register numera så har han inte några problem att ta sig an denna säregna katalog av hitlåtar, trots att han sen länge tycks ha förlorat förmågan att skriva nytt med samma slagkraft.

Så kanske ska man vara glad att deras ambitioner inte sträcker sig längre än så här, till att ställa sig på scen och bara spela. Det räcker förvånansvärt långt.

Inte för att någon recension kan ändra min uppfattning, men... :)

Användarvisningsbild
Rocker

Inläggav Rocker » 2007-08-31 20:00

Almen: Jo jag läste ju DN recension idag och DN var ju positiv. Det måste varit i någon annan tidning. Man ska ju inte lyssna för mycket på recensenter!

Sorry!

Återgå till Musikstugan