Moderator: Redaktörer
mapem skrev:Det blev musik, men SR:s format, realplayer med 96 kbit/s, gav inte den allra bästa ljudkvaliteten. Klart lyssningsbart dock.
Miles skrev:mapem skrev:Det blev musik, men SR:s format, realplayer med 96 kbit/s, gav inte den allra bästa ljudkvaliteten. Klart lyssningsbart dock.
Jag fattar bara inte varför SR inte kör med något mer högupplöst format, eller åtminstone har en hög- och en lågkvalitetsstream. Känns tråkigt att SRs livesändningar, som ofta är välljudande, förstörs på detta sätt. 192 kb/mp3 vore ju schysst, t ex. I dagens läge när alla har bredband vore det ju inte särskilt komplicerat.
TCM skrev:Miles skrev:mapem skrev:Det blev musik, men SR:s format, realplayer med 96 kbit/s, gav inte den allra bästa ljudkvaliteten. Klart lyssningsbart dock.
Jag fattar bara inte varför SR inte kör med något mer högupplöst format, eller åtminstone har en hög- och en lågkvalitetsstream. Känns tråkigt att SRs livesändningar, som ofta är välljudande, förstörs på detta sätt. 192 kb/mp3 vore ju schysst, t ex. I dagens läge när alla har bredband vore det ju inte särskilt komplicerat.
Är det något i den här stilen du menar?
Bill50x skrev:Med lämpligt program kan man spela in utsändningen på hårddisken. Sedan kan du strömma över till stereon, bränna en CD eller hur du vill göra. Jag använder Adobe Audition men det finns en hel del motsvarigheter som kan samma sak.
Jag har också sett ett dedikerat program för att spela in radioströmmar men jag minns inte namnet just nu. Men det finns säkert någon upplyst själ här...
/ B
mapem skrev: Det blev musik, men SR:s format, realplayer med 96 kbit/s, gav inte den allra bästa ljudkvaliteten. Klart lyssningsbart dock.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster