Tack alla! Jättetack!
Provade att ladda hem FalloutBoy och Ronnies tips. Amazon har ändrat sin policy och nu plötsligt har de börjat göra en kontroll av billingadressen på kreditkortet. Eftersom mitt kort är svenskt få får jag inte handla. -
"We could not process your order because of geographical restrictions on the product which you were attempting to purchase. Please refer to the terms of use for this product to determine the geographical restrictions."
Visst är det märkligt! Jag har den senaste perioden köpt:
Order Date: October 11, 2007: Collecting Rocks [MP3 Download]
Order Date: October 02, 2007: White Chalk [MP3 Download]
Order Date: September 30, 2007: A Better Place [MP3 Download]
Order Date: September 29, 2007: Lullaby For Liquid Pig [MP3 Download]
Order Date: September 27, 2007: In the Aeroplane Over the Sea [MP3 Download]
Order Date: September 26, 2007: Picaresque [MP3 Download]
Order Date: September 26, 2007: Laughing Stock [MP3 Download]
Order Date: September 26, 2007: At the End of Paths Taken [MP3 Download]
Order Date: September 26, 2007: Energy [MP3 Download]
... Allt på Amazon. Nu har skivbranshen i praktiken stängt den möjligheten att köpa musik lagligt. Under samma period har jag också
försökt att köpa musik i sverige. De gånger jag har försökt köpa nedladdningar har det bara gått att få DRM-wma till nästan det dubbla priset jämfört med Amazon. Dessutom i helt urkassa webbbutiker.
Jag har tre gånger
försökt köpa "riktiga" CD-skivor. Två gånger var skivan slut! En gång fanns inte skivan inne - killen sa att han skulle beställa den, tog mitt telefonnummer och ringde sen aldrig.
Jag kan inte dra någon annan slutsats än att de faktisk inte vill sälja musik. Jag sköjar inte. De vill inte sälja. De vill att man skall piratkopiera. Jag kan inte dra någon annan slutsats - allvarligt.
PS. Under samma period har dessutom Sony BMG nekat oss affiliator-annonser på WTFHiFi.... Så de vill inte att vi skall sälja åt dem heller
Eller så läste de våra lite kritiska poster om skivbranschen totala oförmåga att ställa om till internetekonomi. I dont know uhh duhh.