Michael Jacksons "thriller"

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Vigor

Michael Jacksons "thriller"

Inläggav Vigor » 2008-02-13 23:14

Det har ju i dagarna släpts en ny utgåva av "thriller". Nån som vet hur den låter?
Jobbar som musikproducent och driver inspelningsstudion Vicsound i Solna

Användarvisningsbild
phloam
redaktör / tetra

Inläggav phloam » 2008-02-13 23:15

Var nån artikel i GP idag... "thriller fortfarande sjukt bra" nånting, ska kolla

PekkaJohansson
Popkulturist

Inläggav PekkaJohansson » 2008-02-13 23:25

Jag har läst 4-5 recensioner i dag, men ingen berör ljudkvaliteten. Som vanligt, med andra ord. Blev lite nyfiken på just ljudkvaliteten trots att skivan inte har åldrats med någon större värdighet musikaliskt.

Finns det över huvud taget någon välljudande utgåva av "Thriller"? Min tidiga USA-cd har ett synnerligen irriterande lyft i presensområdet på "Billie Jean". Någon som möjligen har en USA-lp eller en Japan/Europa-press på cd och kan berätta om samma karaktär finns även på dessa?

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Vigor

Inläggav Vigor » 2008-02-13 23:29

Något liknande stod i DN idag. Men som vanligt var det bara meningslöst pladder om ingentig i artickeln. Inte ett ord om hur den här utgåvan skilljer sig från alla de andra utgåvorna. Att det är bra musik och snygga arr känns inte som någon nyhet precis.

Det framgick dock att MJ tydligen kan dansa, lär ha skönhetsopererat sig och möjligen haft en lite komplicerad relation till sin far. Om det där visste jag ingenting förut, så nått nytt lärde jag mig visserligen av DN idag. Men det känns inte så värdefullt för just mig - jag är ju musikintresserad. Suck.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2008-02-13 23:39

Pekka, jag tror inte du tycker den nya utgåvan är en förbättring.

Bild