Moderator: Redaktörer
Genom sin långa historia har gruppens uppsättningen varierat, mycket på grund av interna stridigheter.
Pink Floyd-gitarristen Roger Waters
shifts skrev:Jag tycker det är kul med ett musikpris där pöblen inte har ett jota att säga till om. Det brukar i mina ögon devalvera värdet på priset rätt kraftigt.
shifts skrev:Jag tycker det är kul med ett musikpris där pöblen inte har ett jota att säga till om. Det brukar i mina ögon devalvera värdet på priset rätt kraftigt.
Britt-Gunnar skrev:shifts skrev:Jag tycker det är kul med ett musikpris där pöblen inte har ett jota att säga till om. Det brukar i mina ögon devalvera värdet på priset rätt kraftigt.
är det inte "pöblen" som bestämmer vad som skall spelas på MTV och dom har ju också awrds
Pink Floyd är rätt tråkiga tycker jag, som tröttnat på att lyssna på The Wall sen länge.
mapem skrev:Visst finns det mycket av PF som är bra, inte tu tal om det, men jag tycker inte de är nyskapande. Mainstream.
Håller med, men det var 1973.Bill50x skrev:Däremot tycker jag nog att valet av PF som pristagare är lite nattståndet, det har ju gjorts massor av spännande och nyskapande musik sedan "Dark Side..." släpptes 1974....
Almen skrev:Håller med, men det var 1973.Bill50x skrev:Däremot tycker jag nog att valet av PF som pristagare är lite nattståndet, det har ju gjorts massor av spännande och nyskapande musik sedan "Dark Side..." släpptes 1974....
Hehe. Jag satt faktiskt häromdan och insåg att just åren 1972-1974 frambringade extremt mycket bra musik. Många av mina favoritartister (och -grupper) kom med sina bästa skivor de åren.Bill50x skrev:Fast för dom som är födda på 80- 0ch 90-talet och bara har hört dagens PF så är nog -73 eller -74 av marginell betydelse
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster