Moderator: Redaktörer
mapem skrev:Har Mellotronen stängt också! Denna kulturinstutition, proggens riddare! För hög hyra, jaja, säkert en av dessa nybildade snikna bostadsrättsföreningar som ska suga ut allt dom kan ur sina butikshyresgäster. Jag vet hur det är, kämpar mot en del räknenissar i vår egen förening som vill höja hyrorna, vilket skulle innebära att våra trevliga och originella butiker antagligen skulle tvingas slå igen till förmån för någon krog eller tingeltangelshop. Vi har praktiskt taget cityläge. Hittills har jag lyckat hålla emot!
Bill, visst har nätet större utbud, men atmosfären man får del av när man går och letar i skivracken bland andra musiknördar är värd mycket!
Morello skrev:mapem skrev:Har Mellotronen stängt också! Denna kulturinstutition, proggens riddare! För hög hyra, jaja, säkert en av dessa nybildade snikna bostadsrättsföreningar som ska suga ut allt dom kan ur sina butikshyresgäster. Jag vet hur det är, kämpar mot en del räknenissar i vår egen förening som vill höja hyrorna, vilket skulle innebära att våra trevliga och originella butiker antagligen skulle tvingas slå igen till förmån för någon krog eller tingeltangelshop. Vi har praktiskt taget cityläge. Hittills har jag lyckat hålla emot!
Bill, visst har nätet större utbud, men atmosfären man får del av när man går och letar i skivracken bland andra musiknördar är värd mycket!
Vad säger övriga inom fastigheten boende? Vill dom ha en onödigt hög avgift till förmån för obskyra butiker i gatuplanet?
Morello skrev:mapem skrev:Har Mellotronen stängt också! Denna kulturinstutition, proggens riddare! För hög hyra, jaja, säkert en av dessa nybildade snikna bostadsrättsföreningar som ska suga ut allt dom kan ur sina butikshyresgäster. Jag vet hur det är, kämpar mot en del räknenissar i vår egen förening som vill höja hyrorna, vilket skulle innebära att våra trevliga och originella butiker antagligen skulle tvingas slå igen till förmån för någon krog eller tingeltangelshop. Vi har praktiskt taget cityläge. Hittills har jag lyckat hålla emot!
Vad säger övriga inom fastigheten boende? Vill dom ha en onödigt hög avgift till förmån för obskyra butiker i gatuplanet?
Morello skrev:Visst vore det trevligt, om även biran inkluderas, men vem vill betala för detta kalas?
PekkaJohansson skrev:Morello skrev:Visst vore det trevligt, om även biran inkluderas, men vem vill betala för detta kalas?
Biran skulle förstås inte vara gratis. Tanken var att merförsäljningen i form av godsaker och annat, till exempel konsertbiljetter, skulle kunna betala en del av hyran. Faktum är att det finns skivbutiker som börjat röra sig i den beskrivna riktningen och på så vis lyckats undgå butiksdödens härjningar. Men visst är det frågan om en liten nischverksamhet som knappast får respons hos gemene man.
Med vänlig hälsning
Pekka
Morello skrev:Jag tycker det är synnerligen naivt av butikerna på gatan att hålla priser som upp till 3 ggr högre än nätbutikerna. Självkart kommer verksamheten att dö. Så fungerar en marknadsekonomi; den är i någon mening självsanerande.
norman skrev:Riktiga skivbutiker med personal som verkligen är intresserade tycker jag är kul, kan i så fall tänka mig att betala lite mer. Nu letar jag dock mycket musik på nätet och det händer allt för ofta att jag inte hittar artisterna i skivaffären..
En bra grej är de butiker som också har en sida på nätet så att man kan kolla vad de har.
Något som skulle få mig att köpa mycket mer är nog om det fanns en nätbutik där man fick mp3:or direkt när man köper en skiva, på så sätt kan man lyssna direkt medan man väntar på att den riktiga skivan skickas.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster