Gratis fyrverkerikonsert på KTH

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Gratis fyrverkerikonsert på KTH

Inläggav Svante » 2008-09-09 21:36

Tänkte bara tipsa om årets upplaga av Händels fyrverkerikonsert den 13 september med start kl 19.00. Fritt inträde. Det brukar panga på rätt bra.

http://www.kth.se/aktuellt/kalender/ovrigt/1.23240
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2008-09-09 22:45

Men, då är ju alla i Göteborg på restaurang i och med mässan på Arken. Kan du be dom att skjuta upp konserten till helgen därpå. :D

/PS

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-09-15 22:19

Svante, var är bilderna?
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2008-09-15 22:25

paa skrev:Svante, var är bilderna?

:lol: :lol: :lol:

Nu ska vi inte vara såna... :D Jag tycker väl iofs att fyrverkerier ska upplevas live.

Ett nummer förstärktes dock för mycket så jag fick hålla för öronen på mig och medhavda barn. Dessbättre var det inte finalnumret med fyrverkerierna.

Lustigt det där, förstärkta trummor lät klart hörselskadligt, men fyrverkerierna som förmodligen var ljudligare kändes inte alls lika hörselskadliga.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2008-09-15 22:26

petersteindl skrev:Men, då är ju alla i Göteborg på restaurang i och med mässan på Arken. Kan du be dom att skjuta upp konserten till helgen därpå. :D

/PS

Pff... "Arken", vad är det för nåt. Den kan de väl vänta med till syndafloden kommer? :D

Återgå till Musikstugan