Moderator: Redaktörer
paa skrev:Du har nog rätt i att det finns väldigt många skivor med Evie och Pelle Karlsson! Undrar hur stor deras skivförsäljning var jämfört med den sekulära schangern?
schangern?
Du menar genre?
CODY skrev:paa skrev:Du har nog rätt i att det finns väldigt många skivor med Evie och Pelle Karlsson! Undrar hur stor deras skivförsäljning var jämfört med den sekulära schangern?
Ja man undrar verkligen om det finns någon hemlig Billboard lista för andliga sånger. Man behöver inte känna till artisten; man ser på omslaget vad det är fråga om. Det finns en tydlig "andliga-sånger-estetik".schangern?
Du menar genre?
Det är väl samma ord?
ja, jag tar henne, men lämna lp-skivorna hemma-Martin- skrev:Jag har Samantha Fox. Någon som är intresserad?
paa skrev:Du har nog rätt i att det finns väldigt många skivor med Evie och Pelle Karlsson! Undrar hur stor deras skivförsäljning var jämfört med den sekulära schangern?
snubber skrev:Klaus Wunderlich med Hammond Hit Parade nr XXX tycker jag mig se alltför ofta när man letar i backarna ...
PekkaJohansson skrev:Flamingokvintetten ligger bra till på listan över vanliga icke-religiösa artister i begagnatbackarna. Det gör även Sven-Bertil Taube och Lill Lindfors.
Med vänlig hälsning
Pekka
CatsupCat skrev:Mina erfarenheter av loppisar o liknande inrättningar, med eller utan religiösa anknytningar, är att det ofta finns ett bra utbud av klassiska vinylskivor. De mest kända kompositörerna och de mest kända verken är klart överrepresenterade. Den genrens skivor brukar vara i ganska bra kondition - man lyssnar ju sällan till något klassiskt verk så frekvent som kanske tonåringen gör med sina popskivor!?
Men, som vanligt, är rariteterna utplockade fvb till "bättre" vinylaffärer. Bra jazzskivor är mycket sällsynta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster