[Brasklapp: Jag är inte så hemma i Musikstugan så om detta topic varit uppe förut är det bara till att ignorera.]
Hur länge kan man lyssna på en enda låt utan att bli less? Det är frågan. När man körde EP kom det liksom naturligt men när man inte har tillgång till GB efter GB med musik är det inte längre "naturligt" att lyssna på bara en sång om och om igen. Men det gör jag idag:
JJ Cale: Guitar Man.
Jag är intresserad hur länge jag kan stå ut. Min misstanke är att jag inte kommer att lessna på låten men att jag blir sugen på något annat. Har dock inte nått dig än. En tidigare bubblare på single song playlist har varit "Ça plane pour moi" med Plastic Bertrand.
Under förberedelserna för SOF-kortegen vid Linköpings Universitet har jag varit med om att man spelat "Jag har aldrig blivit kysst" med Lena Conradsson och Claes Rosendahls orkester i en vecka i sträck. Det skulle vara för mycket till och med för Pekka Johansson. Hoppas jag. Fast det är inte att ge sig fan på. För mig har låten orsaka samma fenomen som man kan få på CRT-skärmar: inbränning.
Någon annan som är/varit inne på frivilliga single song playlists?
Undrar,
D