Bra hissmusik

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Nagrania

Bra hissmusik

Inläggav Nagrania » 2004-07-13 15:57

Jag såg att det kommit två nya skivor med Fourplay. Skivorna heter "Journey" och " Heartfelt". Bortsett från att det handlar om hissmusik så är det väldigt välgjort både tekniskt och musikaliskt. Jag undrar nu om någon har hört dessa skivor och i såfall ge mig en recension. Jag tycker annars att har men hört en skiva med Fourplay så har man hört alla....men jag är nog lite nyfiken ändå. :oops: Bobo James och hans polare är ändå inte såå dåliga musiker.

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-07-13 21:16

Är det verkligen ingen som lyssnat på Fourplay.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2004-07-14 19:42

Jag har hört några låtar på (web)radio, men precis som du skriver känns det ganska slätstruket så jag har inte fått någon lust att köpa skivorna. Jag har tänkt något i stil med "det här lät väl OK" eller så, men efter tio minuter kommer jag inte ihåg hur låten gick.

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-07-14 20:40

Nej precis så kan det vara. Men det är vansinnigt bra musiker och verkligen bra inspelat och mixat, därav mitt intresse för deras skivor.

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2004-07-15 13:32

Jo, duktiga musiker är de nog och det lät nog inte så illa heller, men för mig är det inte tillräckligt eller ens särskilt viktigt. Jag föredrar alltid en fumlig falsksjungande Dylan framför jätteduktiga och välproducerade men inte alltför spännande musiker. Ska förresten passa på att tipsa om www.radioio.com, det är där jag hört Fourplay. De spelar en hel del trevliga saker och har nuförtiden flera olika streams; jazz, klassiskt, rock o.s.v. Jag har fått många bra tips genom att lyssna på den kanalen.

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-07-15 14:03

Om man som jag t.ex. är intresserad av inspelningsteknik så lyssnar jag även på sådant som kanske kan uppfattas som musak. Det är ju ofta sådant som hifinördar brukar använda som testmusik eller hur. Jag kan här och nu berätta vad jag brukar lyssna på för att få lite ny input för mina skivköp. Jag lyssnar på SR P2 "Kalejdoskop, Delta, Jazzradion, Klingan och Alltid på en söndag. :roll:

Användarvisningsbild
Matix

Inläggav Matix » 2004-07-16 01:03

Fourplay är musik jag uppskattar.
Bland favoriterna står framförallt deras första skiva, "Fourplay". Andra som jag tycker är bra: Elixir, 4 och Heartfelt. På Heartfelt är det två låtar som rullar. Resten är inte så genomlyssnade.
Det är några plattor jag tyvärr inte handlat än, inklusive den nya :oops:

Musiken, hur skall man beskriva den?
Vi pratar Jazzmusik med mycket improvisation men även innehåll med doser av pop och R&B.

De flesta i bandet är riktigt stora musiker. På gitarr Lee Ritenoir och på bas Natan East för att nämna några.

Mvh Mattias

Återgå till Musikstugan