Marc Cohn

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
NADifierad

Marc Cohn

Inläggav NADifierad » 2009-05-09 23:43

Jobbade med rör utanför en pågående musiklektion, på en högstadieskola. Där spelades ljuv musik, så jag ställde musik läraren mot väggen när lektionen var slut! Vad var det för skiva ni spelade? Jo, Mark Cohn!

Är det någon som har några erfarenheter om denna Artist, och framförallt ljudkvalitèn på skivorna? :)
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Användarvisningsbild
enJohn

Re: Marc Cohn

Inläggav enJohn » 2009-05-13 12:12

nadifierad skrev:Jobbade med rör utanför en pågående musiklektion, på en högstadieskola. Där spelades ljuv musik, så jag ställde musik läraren mot väggen när lektionen var slut! Vad var det för skiva ni spelade? Jo, Mark Cohn!

Är det någon som har några erfarenheter om denna Artist, och framförallt ljudkvalitèn på skivorna? :)

En vän introducerade mig till denna artist på -90-talet och jag måste säga att jag lyssnar på hans skivor fortfarande. Ett gott betyg, i min bok. Ljudet tycker jag är helt ok, bra mycket bättre än många andra artister uppbådar, om än lite sådär amerikanskt, snällt. Gillar skivan "Rainy Season" bäst, men det finns guldkorn på alla skivor. Live-skivan (04-05 eller nåt, heter den). Cohn hade ett längre uppehåll i sin karriär, där han bl.a. passade på att bli skjuten i huvudet av en bil-kapare, men släppte för någon år sedan en ny skiva. Har inte hunnit lyssna in mig på den än, men vid första lyssningen tyckte jag inte att den motsvarade de gamla. Dock brukar min uppfattning kunna ändras med tiden.

Grattis till upptäckten av en kalasbra artist! :)

/en john

Användarvisningsbild
NADifierad

Inläggav NADifierad » 2009-05-13 22:02

:D tackar........
Stereo = En liten anläggning med visst basunderstöd….

Återgå till Musikstugan