av Vee-Eight » 2004-07-28 22:38
Jag har inget emot covers, men visst, det finns oerhört pinsamma exemplar även i denna genre. Det som gör mig extra glad är när man lyckats göra en cover på ens eget vis, utan att för den del kopiera stilen hos ursprunget. Därför tycker jag att scissor sisters version är helt ok, och jag gillar även Pink Floyds original. Tror nog att folk är upprörda att man besudlat en smått helgad låt.
Vad jag stör mig oerhört är när man gör försvenskade versioner av klassiker, med svensk text. Gärna en artist som normalt inte sjunger och vill göra en skiva, säljer endast för att denne är kändis. Usch!
Vidare stör jag mig på tranceversioner av klassiker, som skall platsa som "soundtrack till festen", som jag läste i en annan tråd. Då menar jag samlingar som "RePlay Dance Mania", och annat trams... DJ Ötzi är lite av hövding på att trasa sönder musik. Detta används sen till trötta dansgolv där publiken prompt måste kunna sjunga med, och känna igen musiken när man är apfull.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Ständig sekreterare VästerGÖK