Nytt fonogram från Barber

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Morello

Nytt fonogram från Barber

Inläggav Morello » 2004-08-23 15:48

Min favoritartist Patricia Barber släpper nytt album 2004-09-07

http://www.patriciabarber.com/news/index.html
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Matix

Inläggav Matix » 2004-09-28 01:43

Morello, har du fått skivan än?
Nyfiken på vad du tycker om den, PB-diggare som du är.

/Mattias :D

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-09-28 19:11

Här var det beställt! :D
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-09-28 20:07

Har fått den idag och lyssnar just på den.

Användarvisningsbild
Matix

Inläggav Matix » 2004-09-28 20:44

Nagriana, Tank och andra som lyssnat. Hur är den? :P

/Mattias

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-09-28 22:55

Tja vad ska man säga. Skivan är väldigt mycket instrumental och jag tror att jag måste lyssna på den många gånger innan jag tar den helt till mitt hjärta. Jag har nog hört bättre skivor med PB men jag är nog benägen att säga att de instrumentala låtarna och avsnitten på skivan är härliga att lyssna på. Tekniskt är skivan en höjdare och har man då subwoofer då är lyckan fullständig. Basen är otroligt bra(14Hz -30dbf) och diskanten som är nästan linjär upp till 18KHz som sedan falla lätt mot 21,6KHz. Jag tror att ni kommer att gilla skivan som också innehåller några gamla standards.

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-09-29 10:46

Bah, CDON har ju inte rört ett finger åt min beställning än, så det blir svårt att lyssna. :wink:
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-09-29 11:07

Jag har lite svår med CDon. Jag har i bland beställt grejor som dom sedan skickar och det kan ta en hel vecka innan posten lyckats få fram brevet till mig. I bland undrar jag om inte CDon har något billigt avtal med posten som gör att det tar en sådan tid. Jag har skrivit till CDon och frågat men dom svarar inte på sådana mail. Sedan det här med att musik är färskvara och har man inte hunnit att beställa så är det kört. Ex.v. PB´s "Café Blue" som inte längre går att köpa i landet.

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2004-09-29 11:35

Finns ju inte i HF-brus utgava annu. ;)

... Hali far vanta.
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
Matix

Inläggav Matix » 2004-09-29 13:34

Ja, det skulle sitta fint med en sacd-utgåva på skivan, samma gäller skivan Verse :cry:
Kan ju hoppas att Mobile Fidelity släpper dessa på sacd framigenom.

/Mattias

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-09-29 15:14

Nagrania skrev:Tja vad ska man säga. Skivan är väldigt mycket instrumental och jag tror att jag måste lyssna på den många gånger innan jag tar den helt till mitt hjärta. Jag har nog hört bättre skivor med PB men jag är nog benägen att säga att de instrumentala låtarna och avsnitten på skivan är härliga att lyssna på. Tekniskt är skivan en höjdare och har man då subwoofer då är lyckan fullständig. Basen är otroligt bra(14Hz -30dbf) och diskanten som är nästan linjär upp till 18KHz som sedan falla lätt mot 21,6KHz. Jag tror att ni kommer att gilla skivan som också innehåller några gamla standards.

Jo, visst låter fonogrammet bra :wink: Basregistret skakar om inrdningen rejält här hemma, om man gasar lite alltså. :lol: Sången låter inte jättebra tycker jag. Låter lite som att hon sjunger i en leksaksmikrofon (någon dynamisk scen-mikrofon) Kanske är det samma mikrofon som gick ut i PA-systemet.
-Innehar F-skattsedel-

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-09-29 19:49

PB sjunger i en Neumann kondensator som ser ut som en ordinär dynamisk mikrofon. Jag tror att du reagerar på att hon har micken väldigt när munen...det gör att diskanten inte kan blomma ut lika mycket som den gör med lite längre mick-avstånd. Ibland kan man också hör lite puffljud. Den här inspelningen är så gjord att man kan undra om allt verkligen är live och inte gjord i studio. Nu när jag lyssnat lite mer på skivan så gillar jag de instrumentala delarna bäst och allra helst när man spelar starkt och som jag tidigare sagt med en bra subb.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2004-09-29 21:47

Nagrania skrev:PB sjunger i en Neumann kondensator som ser ut som en ordinär dynamisk mikrofon. Jag tror att du reagerar på att hon har micken väldigt när munen...det gör att diskanten inte kan blomma ut lika mycket som den gör med lite längre mick-avstånd. Ibland kan man också hör lite puffljud. Den här inspelningen är så gjord att man kan undra om allt verkligen är live och inte gjord i studio. Nu när jag lyssnat lite mer på skivan så gillar jag de instrumentala delarna bäst och allra helst när man spelar starkt och som jag tidigare sagt med en bra subb.

Har du inte fullregisterlådor? :wink:
-Innehar F-skattsedel-

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-09-30 14:34

Morello skriver: "Har du inte fullregisterlådor? :wink: "

Nej jag har ju inte det men jag känner en som har en kompis som har fullregisterlådor. :D

Nagrania

Inläggav Nagrania » 2004-10-02 01:02

morello idag har jag lyssnat på Patricia Barbers live skiva på jobbet . Högtalarna var från Genelec och heter S30 och 1038. Jag får väl säga det att när det gäller PB:s sång alltså S-ljuden så tycker jag nog att det låter mycket bättre med Genelec diskanterna änn med min dometweeter. Genelec S30 har en banddiskant medans 1038:n har en typ av metall dome.

Återgå till Musikstugan