Min favoritartist Patricia Barber släpper nytt album 2004-09-07
http://www.patriciabarber.com/news/index.html
Moderator: Redaktörer
Nagrania skrev:Tja vad ska man säga. Skivan är väldigt mycket instrumental och jag tror att jag måste lyssna på den många gånger innan jag tar den helt till mitt hjärta. Jag har nog hört bättre skivor med PB men jag är nog benägen att säga att de instrumentala låtarna och avsnitten på skivan är härliga att lyssna på. Tekniskt är skivan en höjdare och har man då subwoofer då är lyckan fullständig. Basen är otroligt bra(14Hz -30dbf) och diskanten som är nästan linjär upp till 18KHz som sedan falla lätt mot 21,6KHz. Jag tror att ni kommer att gilla skivan som också innehåller några gamla standards.
Nagrania skrev:PB sjunger i en Neumann kondensator som ser ut som en ordinär dynamisk mikrofon. Jag tror att du reagerar på att hon har micken väldigt när munen...det gör att diskanten inte kan blomma ut lika mycket som den gör med lite längre mick-avstånd. Ibland kan man också hör lite puffljud. Den här inspelningen är så gjord att man kan undra om allt verkligen är live och inte gjord i studio. Nu när jag lyssnat lite mer på skivan så gillar jag de instrumentala delarna bäst och allra helst när man spelar starkt och som jag tidigare sagt med en bra subb.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster