Så här ser den version av Hey you ut som jag har. Det är från den jubileumsbox som kom ut för ungefär 6-10 år sedan tror jag. Jag kan kolla upp det senare.
Jag tycker inte riktigt om denna version. Lite spretigt och inte lika homogent som vinylen. Vad jag minns föredrar jag den gamla LPn jag en gång hade som var USA-pressad. Det är fortfarande den som jag har som en sorts referens i minnet.
Jag har hört en del olika utgåvor på CD men inte riktigt varit så förtjust i någon av dessa.
Jag hoppas fortfarande på att hitta en utgåva som jag känner kan bli ny favorit.
Jag lägger även in denna LP-version från Audix som jag tycker är intressant:
Audix skrev:petersteindl skrev:Det här var ju jättekul

Nu har vi 3 olika versioner av Hey you.
Här är en rip av orginalvinylen.
Kanske kan Svante eller någon annan ge en komentar hur mycket vinylripning och sample/bit-konvertering påverkar grafresultatet?

Här på LP-versionen syns ett roligt fenomen som jag hoppas Svante eller någon annan kan förklara.
I Allpassed crest factor ligger de streckade kurvorna ovanför de heldragna. Vad betyder det? Histogramkurvan verkar extremt lika mellan blått och rött. Kanalerna verkar lika. Man kan se systemresonansen mellan tonarm och pickup i normalized average spectrum. Hur påverkar det övriga mätningar?
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.