Moderator: Redaktörer

AndersH skrev:Inte så många kommentarer till denna tråd, -kan jag vara ensam om att gilla The Doors på Faktiskt?
PekkaJohansson skrev:Jag är mycket tacksam för informationen! Köpte ett gäng Doors när jag började intressera mig för tidiga utgåvor på riktigt, men har varken lyssnat eller analyserat dem ordentligt. Förmodligen beror det på att jag upplever gruppens produktion som väldigt ojämn. Jag återkommer med analys av min japanska utgåva av debutalbumet.
AndersH, skulle du i all vänlighet vilja döpa om dina MasVis-trådar i stil med "MasVis: The Doors"?
Mvh Pekka
AndersH skrev:
PekkaJohansson skrev:Jag är mycket tacksam för informationen! Köpte ett gäng Doors när jag började intressera mig för tidiga utgåvor på riktigt, men har varken lyssnat eller analyserat dem ordentligt. Förmodligen beror det på att jag upplever gruppens produktion som väldigt ojämn. Jag återkommer med analys av min japanska utgåva av debutalbumet.
AndersH, skulle du i all vänlighet vilja döpa om dina MasVis-trådar i stil med "MasVis: The Doors"?
Mvh Pekka
AndersH skrev:
PekkaJohansson skrev:Nu snurrar debutplattan i min DVD-spelare. Samtidigt har jag kört LA Woman från 1987 och 1991 i MasVis. Sist men inte minst har jag köpt Strange Days i första utgåvan från 1985 - har 1991-utgåvan hemma och det duger ju inte.
Med vänlig hälsning
Pekka
AndersH skrev:Jag måste säga att jag är avundsjuk på att du har "Strange Days" från 1985.
AndersH skrev:Min 1988 av "The Doors" är tillverkad i West Germany.
Katalog nummer:7559-74007
Matrix: SRC-02 (974 007-2 SRC-02)
På din version av "L.A. Woman" från 1987, står det något om "remastering" på omslaget?
Mvh
Anders
AndersH skrev:Nu 6:e och sista albumet L.A. Woman (1971).
Jag har bara tillgång till 1991 års remastrade version samt DCC remastern. De är båda ok (jmf 1999), men skulle ju helst vilja ha den första utgåvan.
Jag hoppas att Pekka kan lägga in sin version, vore intressant att se!
mvh
Anders
PekkaJohansson skrev:Så här ser det ut:
Med vänlig hälsning
Pekka
AndersH skrev: Jag måste säga att jag är avundsjuk på att du har "Strange Days" från 1985.
PekkaJohansson skrev:Jo, jag kämpar vidare med Doors. Hörde debutalbumet och halva "L.A. Woman" i helgen utan att bli så där jätteimponerad. Det är något med det murriga sena sextiotalsljudet, jätteekot på sången och det allmänt återhållna musicerandet som jag har svårt för. I mina öron låter det betydligt tröttare än jag skulle gissa av de grafer som syns ovan. Att ljudkvaliteten sjunker i takt med att experimentlustan ökar under andra halvan av sextiotalet har jag konstaterat förut. Jag får ungefär samma känsla när jag lyssnar på engelsk bluesrock från samma tid - det låter som om musikerna inte kommer loss riktigt. Jag spelade "Elvis Golden Records vol 3" med låtar från cirka 1961-1964 - där kan vi snacka om drag! Nåväl, näst på tur står "Strange days". Skam den som ger sig!
Med vänlig hälsning
Pekka
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster