...att jag inte har någon vinylspelare hindrar ju naturligtvis att jag köpte en LP häromdagen.
Satt och sökte lite gamla godingar och kom att tänka på denna:
Hittade den inte på Spotify. Hittade den inte på bukten. Ingen annanstans heller för övrigt...men på Ebay fanns den!
Extra kul att det var en Demonstration- Not for sale
New York Port Authority (NYPA). LP:n heter Three Thousand Miles from Home, och jag köpte den bara för låten I Don't Want to Work Today.
Den var jättemysig på sin tid men nu har jag inte hört den på mycket, mycket länge. Vi hängde mycket på ett ställe på Körsbärsvägen som hette Village. DJ där - Fredrik - spelade mycket speciell musik som skiljde sig en del från andra på den tiden som bara körde de senaste discolåtarna. Han blandade både nytt och gammalt och spelade ofta samma låtar helg efter helg. De blev helt enkelt Villagefavoriter. Mycket av det gick inte att få tag i redan då (bland annat denna) men många av låtarna har kommit igen märkligt nog.
En del av dem kommer att hamna i den här tråden.
NYPA, ja. Den här låten spelades varje kväll, ganska sent sådär innan stängningsdags. Den har jag mycket minnen till...
Synd att jag inte kan lägga ut den här. Faktiskt ännu mer synd att jag inte kan spela den själv.