Jag söker några skivor så att säga....

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Jag söker några skivor så att säga....

Inläggav Slartibartfast » 2004-10-22 00:12

Hej allesammans...

Jag letar efter några skivor, de sorteras i två kategorier: CD och VINYL. Mkt enkelt, om ni vet vart man kan hitta dessa, eller vill sälja dom kan ni väl kontakta mig, eller skriva i tråden efter tips om vart de kan finnas.

CD:
Sol Niger Within (Tomas Haakes soloplatta)
Primus - Frizzle Fry (original rel. helst, dvs inte digipacken)
Gar Willis - ALLT!

VINYL:
Weather Report - Black Market (bara en version som inte är remastrad går bra, men varför inte på vinyl?)
Return to forever - Return to forever (samma som ovan)
Magma (vill lyssna in mig på så....)
Jan Johansson - (allt)

EDIT1:

Alla skivor som kan tänkas finnas (även bara tips på skivor) med trumslagaren Vinnie Colaiuta.

Tråden kommer fyllas på/förändras varefter jag kommer på mer/hittar fler.

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
MusicMan

Inläggav MusicMan » 2004-10-22 10:05

Tyvärr kan jag bara tipsa om var en av skivorna finns men den kan man få leta länge efter om man inte vet var den finns.

Sol Niger Within finns att köpa på Morgan Ågrens hemsida tack vare att han spelar trummorna på skivan. För övrigt är det bra priser på hemsidan så komplettera gärna beställningen med några Mats/Morgan-skivor om du inte har några.

Användarvisningsbild
Belker

Inläggav Belker » 2004-10-22 12:17

Jag har Primus. Orkar inte skicka dock. Finns på södermalm. Billigt billigt extra söta. CAROL CD 1619.

Nils_inaktiv

Inläggav Nils_inaktiv » 2004-10-22 13:49

Mellotronen.com har Magma. De är dock CD. Jag tror om du vill ha Magma på vinyl får du leta i 2:nd skivaffärer. Live Kontarkosz och Attak är väl de två som är lättast och hitta, och som jag själv har.

samma gäller för Jan och Return.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-10-23 02:06

MusicMan skrev:Tyvärr kan jag bara tipsa om var en av skivorna finns men den kan man få leta länge efter om man inte vet var den finns.

Sol Niger Within finns att köpa på Morgan Ågrens hemsida tack vare att han spelar trummorna på skivan. För övrigt är det bra priser på hemsidan så komplettera gärna beställningen med några Mats/Morgan-skivor om du inte har några.

Oh shit. jag hittade inte till den skivan sist jag gick igenom där... ;) Men ag vet vad mer ag ska ha från sidan.. behöver ju kompetera samlingen. :)

Belker skrev:Jag har Primus. Orkar inte skicka dock. Finns på södermalm. Billigt billigt extra söta. CAROL CD 1619.

Menar du att vill sälja den eller vet du vart jag kan köpa den? Jag bor i "stockholms tätort" och är mkt villig att skaffa in denna för att kompletera min samling så den är just vad den ska vara... komplett!

Nils skrev:Mellotronen.com har Magma. De är dock CD. Jag tror om du vill ha Magma på vinyl får du leta i 2:nd skivaffärer. Live Kontarkosz och Attak är väl de två som är lättast och hitta, och som jag själv har.

samma gäller för Jan och Return.

Ja, Jan är inte så svårt att hitta, men oftast är det på sunkiga skivor etc.... Magma dock har jag aldig sett på skiva! Men Melotronen ligger ju i Stockholm, och jag antar att de kan hjälpa mig med vinlerna... Framförallt är det nog "retroperspektive" jag är intreserad av, ty Morgan diggade den och jag han.. ;)

Mvh Jocke
admin

Återgå till Musikstugan