Så har man sett Sting på Globen då.....

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Så har man sett Sting på Globen då.....

Inläggav Bill50x » 2004-10-30 01:32

fast det blev en "stänkare" på vägen hem, därav tiden för detta inlägg 8)

bra konsert, även om man kunde önskat sig lite mer entertainment av Mr S.

Några bottennapp förstås, men det hör till live-spelningar. Tror dom flesta var nöjda och totalt sett tyckte jag det var bättre än väntat.

Någon annan som var där?

/ B

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-10-30 01:38

Var det bra ljud då? Eller var det ett makabert distande PA som nyttjades 20dB för högt som det alltid brukar vara (hej Morello :wink:)?
Common sense is not that common.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2004-10-30 02:06

dawen skrev:Var det bra ljud då? Eller var det ett makabert distande PA som nyttjades 20dB för högt som det alltid brukar vara (hej Morello :wink:)?

Nej, hyggligt låg dist. Faktiskt smakfullt mixat och inte för högt. Scenbygget var snyggt och kreativt använt. Personligen har jag inte varit så förtjust i Sting de senaste 15 åren, men den här konserten gjorde han bra - musikaliskt. Som entertainer är han däremot inte mycket att hänga i julgran, och hans röst bär inte lika bra som den en gång gjorde.....

Eskobar var förband, men Globen är väl liksom inte riktigt rätt ställe för dom... :-)

/ B

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-10-30 10:54

Jag har ärligt talat aldrig varit i Globen. Det var tänkt att jag skulle åka dit och jobba på ett gig för något år sedan, men det blev inte av. Annexet har jag dock varit i och sett David Gray - mycket bra gig! Aqualugn var förband, även det mycket mycket bra! Perfekta giget att se med flickvännen (även om jag ändå blev dumpad :wink:).

19:e december ska jag till Globen och se ett band. Då hoppas jag dock att bandet är mixat 20dB för starkt och att det distar massvis, för det är Motörhead som spelar 8)

Kul att du gillade scenbygget också! Kreativa scennbyggen brukar inte folk lägga speciellt mycket märke till, även om det är riktigt bra...
Common sense is not that common.

Återgå till Musikstugan