Tom Waits Real Gone

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Lazyboy

Tom Waits Real Gone

Inläggav Lazyboy » 2004-11-09 15:33

Vad tycker ni?
Själv tycker jag skivan är helt ok än så länge (bara två genomlyssningar), men gud förb*nn*t vilken skitig inpelning. Jag menar visst bidrar det ibland till lit "stämning" men ibland och efter ett tag blir det bara lite för mycket.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-11-19 02:01

Jag har inte hört just denna.. men dock många av hans tidigare efter det att han bröt sig loss..

Mkt rolig pojk! :D

Hans flesta inspelningar verkar vara medelmåttiga, men jag har inte hört de nyare alls... vore faktiskt kul nu när jag tänker efter.... ;)

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Lazyboy

Inläggav Lazyboy » 2004-12-02 16:35

Har lyssnat lite mer på skivan och kan helt klart rekommendera de ur en musikalisk synpunkt, dock ej hifi. Tycker helt klart att du ska låna ett öra till skivan Slartibartfast. Starkaste spåern är enligt mig Let it rain och Green grass. Green grass är en härligt avskalad låt med gitarr kontrabas? och banjo? samt Waits sång

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-12-20 19:24

Lazyboy skrev:Har lyssnat lite mer på skivan och kan helt klart rekommendera de ur en musikalisk synpunkt, dock ej hifi. Tycker helt klart att du ska låna ett öra till skivan Slartibartfast. Starkaste spåern är enligt mig Let it rain och Green grass. Green grass är en härligt avskalad låt med gitarr kontrabas? och banjo? samt Waits sång

Altlså, hans bästa saker är ju faktiskt de lugnare sakerna. Typ hans "Swordfishtrombone" är ju heeeelt sjukt vacker! Dock inga som helst hifiambitioner i inspelningarna.. :(

Mvk Jocke
admin

Återgå till Musikstugan