Michael Kiwanuka

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Michael Kiwanuka

Inläggav rqu » 2012-03-17 22:21

DN och BBC hyllar Michael Kiwanuka, någon som lyssnat? Jag har haft gäster hemma och bakgrundslyssnat lite, förstod inte riktigt hajpen. Fast det kanske krävs ett par lyssningar till, annat än som bakgrundsmusik för att gilla killen. Finns på Spotify.

Användarvisningsbild
Jocke
 
Inlägg: 6762
Blev medlem: 2005-09-21

Inläggav Jocke » 2012-03-17 22:24

Vet just inte mer än att han spelas på radio och en gammal bandkompis hängde med honom på nån pb i Austin... Gillar den där låten som går nu! :)

Användarvisningsbild
rqu
 
Inlägg: 5179
Blev medlem: 2004-02-24
Ort: Mörtnäs/Värmdö

Inläggav rqu » 2012-03-17 22:39

Jocke skrev:Vet just inte mer än att han spelas på radio och en gammal bandkompis hängde med honom på nån pb i Austin... Gillar den där låten som går nu! :)
Jag gillar en del av låtarna, men att det skulle vara sååå speciellt och upphaussat förstår jag inte. Jag skulle vilja ha mer fart och riv, mindre laid-back.

Användarvisningsbild
Jocke
 
Inlägg: 6762
Blev medlem: 2005-09-21

Inläggav Jocke » 2012-03-18 13:23

Jag har som sagt inte hört mer än "Home again". Läste inte artikeln så noga men den verkar vara väldigt positiv. Om resten av hans musik är lika avskalad och "nära" så står den ju i rätt stark kontrast till all "datamusik" kanske är det förhoppningen om att musik ska bli "på riktigt" igen som skapar förhoppningarna?

Kan nog hålla med dig utan att ha hört mer - är hela plattan i samma stil blir det nog lite mycket för mig med... men, som sagt - "Home again" sticker verkligen ut genom all annan sörja i radioutbudet! :)

Användarvisningsbild
manix
 
Inlägg: 596
Blev medlem: 2010-11-18

Re: Michael Kiwanuka

Inläggav manix » 2019-10-18 10:23

Ny musik på gång med Michael Kiwanuka. 1a Nov släpps KIWANUKA, men några låtar finns redan tillgängliga på Spotify,

Jag är svag för hans röst och lyssnar regelbundet på hans tidigare plattor. Favoritlåten är dock en cover


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster