Varför blir det sämre och sämre? Shangri-la var sista skivan som var genuint
bra och sedan har det blivit lugnare, lugnare, sömnpiller och inte alls så bra
texter eller gitarrer.
Håller gubben på att duka under?
Vad tycker ni?
Moderator: Redaktörer
mx skrev:Har lyssnat igenom senaste skivan nu ett par varv. Den är ganska dålig.
Varför blir det sämre och sämre? Shangri-la var sista skivan som var genuint
bra och sedan har det blivit lugnare, lugnare, sömnpiller och inte alls så bra
texter eller gitarrer.
Håller gubben på att duka under?
Vad tycker ni?
mx skrev:Vilka skivor lyssnade ni på?
hifikg skrev:Hmmm... har lånat Privateering av grannen, tänkte lyssna på den i em, bortkastad tid? I will return!
xeizo skrev:mx skrev:OK, jag delar till stor del dina åsikter. Bonusskivan med livespåren är den
bästa skivan. Tråkigt att hans gamla alster fortfarande är bäst. Jag är inte alls
imponerad av de nya låtarna.
Jag slutade lyssna redan efter "Love over gold" ....
mx skrev:xeizo skrev:mx skrev:OK, jag delar till stor del dina åsikter. Bonusskivan med livespåren är den
bästa skivan. Tråkigt att hans gamla alster fortfarande är bäst. Jag är inte alls
Ojdå.
xeizo skrev:mx skrev:xeizo skrev:mx skrev:OK, jag delar till stor del dina åsikter. Bonusskivan med livespåren är den
Ojdå.
Japp, Brothers in Arms var ju det megastore genombrottet men jag tyckte redan då att det började bli för polerat
petersteindl skrev:Jag köpte skivorna då de kom.
Deras första hette Dire Straits.
Sedan kom Communiqué, som jag tycker är bäst![]()
Därefter kom Making Movies som också var bra.
Har de gjort fler skivor?![]()
Mvh
Peter
petersteindl skrev:1983 kom filmen Local Hero som Mark gjort musiken till. Det tycker jag är ett mästerverk.
Men även Wag the dog. Ni har väl sett den?![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Obb9HvJIZA0
Mvh
Peter
petersteindl skrev:1983 kom filmen Local Hero som Mark gjort musiken till. Det tycker jag är ett mästerverk.
Men även Wag the dog. Ni har väl sett den?![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Obb9HvJIZA0
Mvh
Peter
Bill50x skrev:Kristian skrev:petersteindl skrev:Sedan kom Communiqué, som jag tycker är bäst![]()
+1
-1
Bara en upprepning av den första skivan. Sålde dessutom skitdåligt och reades ut rätt snabbt.
/ B
Kristian skrev:Bill50x skrev:Kristian skrev:petersteindl skrev:Sedan kom Communiqué, som jag tycker är bäst![]()
+1
-1
Bara en upprepning av den första skivan. Sålde dessutom skitdåligt och reades ut rätt snabbt.
/ B
Jag tycker trots detta bäst om Communiqué. / K
snerik skrev:Jag som trodde jag var lite ensam om att hålla Communique högst
bassman skrev:lite överdrivet pretentiös men skön att släcka ner i rummet och utöva sträcklyssning, tar man en wirre under lyssningen blir den ännu bättre
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster