Emiliana Torrini, 18:e mars i sthlm

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
norman

Emiliana Torrini, 18:e mars i sthlm

Inläggav norman » 2005-02-11 20:56

Den 18: mars spelar hon på Nalen-Stacken i sthlm. Nån som vet hur lokalen är där? Förhoppningen är ju att det är rätt litet och att det blir en akustisk spelning... :-)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Emiliana Torrini, 18:e mars i sthlm

Inläggav Bill50x » 2005-02-11 22:32

norman skrev:Den 18: mars spelar hon på Nalen-Stacken i sthlm. Nån som vet hur lokalen är där? Förhoppningen är ju att det är rätt litet och att det blir en akustisk spelning... :-)

Jag har varit på Nalen tidigare, men aldrig "Stacken". Troligen är det en liten och intim lokal, så här skriver man på www.nalen.se (Nalen info / Nalens scener / Stacken)

"Stacken
Adress: David Bagares gata 17.

I boxningsklubben Narvas gamla träningslokal, som numera heter Stacken, har vi också många typer av konserter. Miljön här är lite enklare. Rockkonserter varvas med Stand Up och Unplugged-konserter. Även en del jazz kan höras här. "

Jag har beställt biljetter till mig och min dam, ser fram emot denna konsert!

/ B

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2005-02-11 22:59

Låter ju lovande. Har också beställt biljetter.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-02-11 23:59

norman skrev:Låter ju lovande. Har också beställt biljetter.

Då ses vi där!

/ B

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2005-02-12 17:04

Bill50x skrev:Då ses vi där!

Japp!
(En audionörd ser man ju på 7mils avstånd så det är väl inga problem att känna igen mig... :-) )

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-02-14 23:01

norman skrev:
Bill50x skrev:Då ses vi där!

Japp!
(En audionörd ser man ju på 7mils avstånd så det är väl inga problem att känna igen mig... :-) )

Det är väl dom som häckar runt mixningsbordet. för där är ljudet bäst.... :-)

/ B

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2005-02-18 14:40

(en aning OT)
Nu har hon hälsat på hos "morning becomes eclectic" på kcrw. (spelar live i studion hos en radiokanal)

http://kcrw.com/smil/mb050216Emiliana_Torrini.ram

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-02-18 18:26

norman skrev:(en aning OT)
Nu har hon hälsat på hos "morning becomes eclectic" på kcrw. (spelar live i studion hos en radiokanal)

http://kcrw.com/smil/mb050216Emiliana_Torrini.ram

OT? Nä, snarare OT (On Topic) :-)

Tack för länken.

/ B

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-03-11 00:31

Alltså, det finns fortfarande biljetter till Emiliana Torrini på Nalen den 18:e februari. Ni som bor i närheten av Stockholm, köp biljett och åk dit!

/ B

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-03-18 16:40

Bill50x skrev:Alltså, det finns fortfarande biljetter till Emiliana Torrini på Nalen den 18:e februari. Ni som bor i närheten av Stockholm, köp biljett och åk dit!

/ B

Om ni ser en liten kille med långt blont hår med en flicka med liknande utseende så kan det vara jag...

Jag kunde inte motstå att se henne efter den där radiogrejen hon gjorde! :D

Söta låtar vacker röst... Mmmm. :)

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-03-18 17:04

Slartibartfast skrev:Om ni ser en liten kille med långt blont hår med en flicka med liknande utseende så kan det vara jag...

Vem av er kan vara du? :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-03-19 01:55

Naqref skrev:
Slartibartfast skrev:Om ni ser en liten kille med långt blont hår med en flicka med liknande utseende så kan det vara jag...

Vem av er kan vara du? :)

Vi har då verkligen blivit ett gäng ordklyvare här på faktiskt.se! ;)

Hur som helst, konserten var lika avskalad som jag ville, sättningen var Emiliana på sång och sedan tre musiker, varav två hoppade runt på diverse instrument och en som satt hårt på gitarr. Helt underbar konsert, stämningen var fin dessutom!

Allt var liksom perfekt, förutom snubben som snackade i mobil elelr med sina tio kvinnokompisar under hela (hela var korrekt, han sade tom till sin mobil att "det är lite för högljudd konsert här, och att det var konstigt att människor hyschade åt honom..") konserten! Jag hade kunnat skjuta honom under sista låten på extranumret...

Ni som diggar Sophie Zelmani kommer älska den nya skivan, den förra kommer ni nog inte digga lika hårt dock.

Mvh Jocke

PS kul att du hälsade bill50x! DS
admin

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-03-19 10:53

Instämmer med Slarten, en underbar konsert, Det var magic och ni som inte var där för de i sammanhanget futtiga 150:- gick miste om en supertrevlig tillställning med skön musik och en stor artist! Må vara att hon är lite kort i rocken :-)

Småmysigt snack mellan låtarna på halvrisig engelska, klart charmigt!

Kul att träffa dig Slarten, att se någon "faktiskt´are" IRL!

Nästa gång jag rekommenderar någon konsert, gå då så ni inte missar ännu fler suveräna sådana - hahaha!

/ B

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-03-19 11:39

Gratulerar till en trevlig kväll! Jag håller med om att det är synd att inte fler orkar släpa sig i väg på konserter, än vad som verkar vara fallet. Om bara min bedrövliga förkylning vill ge sig under dagen så kan ni se fram emot en rec av The Saints i morgon;) Torrini är f.ö. en charmig artist, dock var det länge sen nu som jag lyssnade på "Love in the time of science (1999)"... PS: Satte just på den;)

Användarvisningsbild
Ayn0r

Inläggav Ayn0r » 2005-03-19 13:56

Attans att jag inte kom från jobbet :(

Jag väljer att ignorera er och anta att det var en kass konsert trots överväldigande bevis om motsatsen - så slipper jag må alltför dåligt 8)

Love in the time of science är bra, men inte på något sätt likt vad jag antar hon spelade igår, och för den delen inte alls lik nya skivan heller. Bra skiva dock, även om jag halvt om halvt avskyr "Telepathy" som hoppas över varje gång.

Användarvisningsbild
norman

Inläggav norman » 2005-03-19 19:42

Sådär, då var man hemma igen efter besöket i huvudstaden... Riktigt bra konsert och sjysst lokal!! Känns nästan fånigt att bara ha betalat 150kr :wink:

(som vanligt går jag med tunnelseende och känner inte igen nån...eller, jag kanske såg dig slartibartfast..?.. fast det kanske finns fler med långt ljust hår..?. :wink: )

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2005-03-20 05:18

norman skrev:Sådär, då var man hemma igen efter besöket i huvudstaden... Riktigt bra konsert och sjysst lokal!! Känns nästan fånigt att bara ha betalat 150kr :wink:

(som vanligt går jag med tunnelseende och känner inte igen nån...eller, jag kanske såg dig slartibartfast..?.. fast det kanske finns fler med långt ljust hår..?. :wink: )

Kanske fler, men jag var ensam en stund när flickan var på toa.. och jag kunde med alls säkerhet peka ut mig som ensam bärare av det långahåret. :) Typ långt hår, svarta brallor och kan det ha varit en kortärmad rutig skjort i röda nyans? Kommer inte på om det var den eller en grön jag andände... men skjorta var det utan tvekan! :D

Ringer det klocka Norman?

Konserten var verkligen underbar, kan inte släppa hur bra den var. Väldigt akustisk var den (inte som vi i http://www.physicalrocket.com/ dvs, förutom jag kanske..) vilket gjorde lite extra scharmmässigt!

Nu missade något om ni inte var där..

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-03-20 20:07

Ljudet på konserten var inte bara bara akustiskt, det fanns lite bröligt gitarrljud någon enstaka gång :-)

Men framför allt var ljudet mycket bra, så bra att man inte ens tänkte på det!

Och allt detta, som Norman påpekade, för ynka 150 spänn....

/ B

Återgå till Musikstugan