Linda Bengtzing som kvällens klarast lysande stjärna, hon har det mesta: Snygg, kanonröst, hygglig låt, snygga kläder och karisma. Frågan är dock om låten räcker hela vägen? En plats bland de fyra blir det i alla fall...
Cecilia Wennersten var kvällens flopp! Ta mina omdömen om Linda ovan och tänk tvärtom, typ.
Nordman som låter bedrövligt sunkigt och den miljon människor som köpt deras platta plattor borde vid detta laget ha insett sitt misstag och straffar således dessa töntar med att hellre rösta på Pay TV, eller? Problemet med att avfärda Nordman är dock att låtens refräng är startfältets klart starkaste, varför det ändå inte skulle förvåna mig om dom går vidare - direkt eller som 3/4:a.
Shirley Clamp är förstås oxå en av favoriterna, låten är dock riktigt trist och inte i närheten av "Min kärlek". Kvällen stora bystvarning utfärdas oxå, i förbifarten...
Alcazar går tyvärr vidare, direkt eller som 3/4, dom oxå... En hygglig chans att knipa fjärdeplatsen har även träbockarna i The Wallstones (starkrefräng) samt Papa Dee (underbart band).
Mitt tips blir alltså:
1) Linda Bengtzing
2) Shirley Clamp
---------------------------
3) Alcazar
4) Nördman