Jag har köpt en dubbel-cd med Peter Brötzmann Chicago Tentet, "Walk, Love, Sleep". Det är en fantastisk skiva med fantastiska musiker som rekommenderas varmt (trots vad som följer). Problemet är att ljudet inte är lika bra som det brukar vara när Brötzmann är inblandad. Det är inte hemskt, men inte heller så bra som det kunde varit.
Alla andra skivor jag har med Brötzmann (i många olika konstellationer) har mycket bra ljud (ligger på ca 20dB i crest enligt MasVis), så jag är helt övertygad om att det är skivbolaget (norska Smalltown Superjazz) som ligger bakom det sämre ljudet.
Nedan kommer en översiktsbild över de tre spåren från "Walk, Love, Sleep" tillsammans med tre spår från tre andra skivor (slumpvist utvalda) med Brötzmann som jämförelse. Sedan kommer detaljerade bilder på samma sex spår.
Jag tänkte mejla skivbolaget och fråga om ljudet och undrar om någon (Svante?) kan se vad som gjorts med spåren från "Walk, Love, Sleep"? Ju mer info jag har när jag mejlar skivbolaget desto bättre.
Tack på förhand!
Översikt:

Detaljerade bilder:

[/img]