Blandad repertoar med musik av Gershwin, Sting, Legrand, Bacharach m.fl.
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Hade inte tillfälle när de spelade i Jönköping. Dessvärre brukar inspelningarna med BBB vara tokmastrade. Detta otyg gäller även senare CD med Nils Landgren. Samma bolag, ACT.
PerStromgren skrev:Kalejdokom, har du hört plattan de spelat in med DR-bandet?
PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:Hade inte tillfälle när de spelade i Jönköping. Dessvärre brukar inspelningarna med BBB vara tokmastrade. Detta otyg gäller även senare CD med Nils Landgren. Samma bolag, ACT.
Jag struntar i mastringen och diggar det som kommer ur högtalarna, oavsett!
Kalejdokom skrev:PerStromgren skrev:Kalejdokom, har du hört plattan de spelat in med DR-bandet?
Skivan kommer väl inte ut förrän nästa vecka och de förhands-ex hon hade med sig på turnén hade tagit slut...

RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:Hade inte tillfälle när de spelade i Jönköping. Dessvärre brukar inspelningarna med BBB vara tokmastrade. Detta otyg gäller även senare CD med Nils Landgren. Samma bolag, ACT.
Jag struntar i mastringen och diggar det som kommer ur högtalarna, oavsett!
Det gör ju jag också men när man kör storbandsproduktioner från sent 50-tal och får med en mera naturlig dynamik är det fan så mycket trevligare att lyssna på. Med tanke på att många har betydligt bättre ljudanläggningar hemmavid än för drygt 50 år sedan känns det onödigt att stympa dagens inspelningar.
PerStromgren skrev:Jag tänkte inte på den utan den här:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster