Moderator: Redaktörer
lazpete skrev:Att det sälj pdfbiljetter på tradera, är inget nytt. Däremot det vanligaste sättet att lura skiten av folk idag
Vi kommer inte behöva stå ensamma, det är jag säker på.
lazpete skrev:Beror på om du vill längst fram, då kan det nog vara ide att vara där flera timmar innan, för att köa utanför. Om det inte är fallet, räcker det att ta sig till Solna nån timme innan, och sedan promenera ner till arenan.
Man kan med största sannolikhet räkna med att det är bedrägerier som pågår där.
lazpete skrev:Tror att det, som det kan vara ibland, är bäst ljud i närheten av mixerbordet.
Om man inte testat massor av ställen, som tex i bakre kurvan på Hovet, som av nån anledning är riktigt bra, sett till hur illa det kan låta på andra ställen i den lokalen.
Men, jag har ingen erfarenhet av Friends i musikväg, har bara sett Gnaget tre ggr där.
hifikg skrev:lazpete skrev:Beror på om du vill längst fram, då kan det nog vara ide att vara där flera timmar innan, för att köa utanför. Om det inte är fallet, räcker det att ta sig till Solna nån timme innan, och sedan promenera ner till arenan.
Hur viktigt är det, framförallt ljudmässigt, att hamna långt fram?
Panelguy skrev:hifikg skrev:lazpete skrev:Beror på om du vill längst fram, då kan det nog vara ide att vara där flera timmar innan, för att köa utanför. Om det inte är fallet, räcker det att ta sig till Solna nån timme innan, och sedan promenera ner till arenan.
Har inte varit på Friends än men jag hoppas att det är ett lyft jämfört med Ullevi där jag sett en del trista konserter. Ola Magnells liknelse "som att ställa ut en transistorradio på en åker" stämde väldigt bra in om man inte stod långt fram. Själv önskar jag att jag hade sett The Boss på Konserthuset 75...........
hifikg skrev:Panelguy skrev:hifikg skrev:lazpete skrev:Beror på om du vill längst fram, då kan det nog vara ide att vara där flera timmar innan, för att köa utanför. Om det inte är fallet, räcker det att ta sig till Solna nån timme innan, och sedan promenera ner till arenan.
Har inte varit på Friends än men jag hoppas att det är ett lyft jämfört med Ullevi där jag sett en del trista konserter. Ola Magnells liknelse "som att ställa ut en transistorradio på en åker" stämde väldigt bra in om man inte stod långt fram. Själv önskar jag att jag hade sett The Boss på Konserthuset 75...........
Fast den här åkern har tak... o jag tror att The Boss har resurser att fylla hela haket med ljud. Och om det inte ringer i öronen efteråt blir jag inte jätteledsen.
hifikg skrev:Någon transistorradio var det verkligen inte tal om. Friends Arena kändes inte alls jättestor när musiken drog igång. Placerade mig intill ljudteknikernas "hage". Det var nog det bästa PA-ljud jag upplevt.
Ni som var där, hur bra var konserten jämfört med tidigare? Hur var Friends 2013 jämfört med Ullevi 2012 t ex? Jag har inget att jämföra med, så från o med nu är det här måttstocken för mig.
staffanw skrev:Ska dit ikväll och då andra konserten vid alla spelningar brukar vara bäst så är det nog en upplevelse som väntar.![]()
Hifikg vid vilken tid började parketten att fyllas?
Panelguy skrev:hifikg skrev:Någon transistorradio var det verkligen inte tal om. Friends Arena kändes inte alls jättestor när musiken drog igång. Placerade mig intill ljudteknikernas "hage". Det var nog det bästa PA-ljud jag upplevt.
Ni som var där, hur bra var konserten jämfört med tidigare? Hur var Friends 2013 jämfört med Ullevi 2012 t ex? Jag har inget att jämföra med, så från o med nu är det här måttstocken för mig.
Aftonbladets recensent, som var med i TV4 Morgon, rankade den som topp 6 av de 30-tal Springsteenkonserter han sett. Bruce hade tydligen spelat hela "Born to Run" i USA tidigare men aldrig i europa.
OlA-68 skrev:han lirade born to run förraåret i Roskilde...så de så
men han kanske menade i Sverige...
hifikg skrev:petersteindl skrev:Jag tyckte det stod den långa versionen av låten born to run. Det kanske finns olika versioner av låten?
Han lirade hela skivan, som en del av konserten.
petersteindl skrev:hifikg skrev:petersteindl skrev:Jag tyckte det stod den långa versionen av låten born to run. Det kanske finns olika versioner av låten?
Eftersom det här är faktiskt så måste man ju säga så här, jaså, lirade han vinyl på konserten istället för att spela live?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PerStromgren skrev:petersteindl skrev:hifikg skrev:petersteindl skrev:Jag tyckte det stod den långa versionen av låten born to run. Det kanske finns olika versioner av låten?
Eftersom det här är faktiskt så måste man ju säga så här, jaså, lirade han vinyl på konserten istället för att spela live?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Samtliga låtar som finns på skivan, pappskalle!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 10 gäster