Riktigt roligt, mycket bättre än deras Metallica-covers som de blev kända för från början. Favoritspåren hittills är Farewell och Betrayal/Forgiveness.
Söndagssvängen på St. Eriks:
Ane Brun - A Temporary Dive (baserat på tidigare meriter borde det vara bra)
The Zutons - Who Killed The...
Mattias Hellbergs titellösa soloplatta
Isolation Years - It's Golden
Wilco - A Ghost is Born (mest ett 'catalogue buy', tycker den förra är bättre)
Edson - Every Day, Every Second (caclogue buy även här. Ohört.)
Breeders - Pod (som jag borde ha köpt mycket tidigare)
M.Ward - Transistor Radio (på rekommendation av killen bakom disken)
köpte två second hand vinyler senast:
Hatfield and the North - Rotters Club Soft Machine - 4
har lite CD:s beställda. men inget som anlänt än:
Offering - Presents Offering (4 CD box) Offering - Live Dejazet Paris (2 CD) The Muffins - Open City The Muffins - Bandwidth Thinking Plague - In This Life Thinking Plague - In Extremis Danubians - minns inte titeln...
mycket bra plattor alltihop i mitt tycke. CD-skivorna som inte anlänt än har jag förhandslyssnat som mp3.
men inga värdefulla tips ... om man inte gillar prog rock/avant rock.
Var på skivmässa i helgen och handlade tre kassar skivor och DVD. Vad sägs om Disneys "Silly Symphonies" för en hundring?! Därtill köpte jag mitt livs andra DVD-Audio: Elv1s. Intrycken är blandade. För att spexa till det är låtordningen reverserad jämfört med CD:n - man börjar med de senaste och går tillbaka till Heartbreak Hotel... Man har också lagt in sex bonusspår, varav tre st är A-B-testspår för att jämföra omastrat med remastrat (stereo, inte mångkanal). Trots att man tagit till det vanliga tricket att höja nivån på det mastrade ljudet föredrar jag utan tvekan det omastrade. Teknikerna borde rodna över att t ex ha kört Elvis röst genom en trattliknande effekt på "Return to sender". Att bolaget ens har mage att framhålla skräpet! Nåja, DVD-Audio-spåren hör väl till de mest välmastrade, eller minst förstörda, Elvisutgåvorna hittills, men jag fortsätter att jaga första generationens Elvis-CD från 1987.
Apropå skivinköp beställde jag samlingen "Where the girls are vol 6" från Megastores nätbutik den 5 januari. Trots genomförd betalning och två påminnelser väntar jag fortfarande. Butiken rekommenderas inte!
Jag väntar på nya The wedding present - Take fountain, snart skall jag också se The wedding present på Debaser I samma paket kommer den nya Alec Empire singeln och DVD:n Death in june - Live in Bologna
I lördags på ljudtekniska sällskapets årsmöte köte jag en skiva hopsatt av Göran Söderwall med gammal inspelad musik från 1897 och framåt. Mycket sus och knster och sånt, men förvånansvärt vad gamla unika stenkakor kan låta "bra". Det är väldigt vad man blir imponerad av Göran Söderwalls kusnkaper inom skivutgivningen av musikhistorien.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025