Moderator: Redaktörer
Dartman skrev:Ledsen att pissa på paraden, men hur bra är Division Bell egentligen? Jämfört med allt annat PF?
/Jonas
jeff_belowski skrev:... eller Syd Barret för den delen
Dartman skrev:Ledsen att pissa på paraden, men hur bra är Division Bell egentligen? Jämfört med allt annat PF?
/Jonas
/Jonas
Stranne skrev:Dartman skrev:Ledsen att pissa på paraden, men hur bra är Division Bell egentligen? Jämfört med allt annat PF?
/Jonas
Jämfört med andra verk av PF - sådär. Jämfört med all annan musik - riktigt bra.
Nattlorden skrev:Har skaffat versionen med flerkanaligt på BluRay nu.
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Har skaffat versionen med flerkanaligt på BluRay nu.
Och? Blir det roligare om musiken kommer från olika håll? Är 24 bitar bättre musik än 16 bitar?
/ B
Nattlorden skrev:Inte många som har lika lång och gedigen kunskap i att ljudlägga musik för flerkanal som PF, så i grund och botten så är det nog närmst deras intention på det viset.
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Inte många som har lika lång och gedigen kunskap i att ljudlägga musik för flerkanal som PF, så i grund och botten så är det nog närmst deras intention på det viset.
Jag har lyssnat på PF vid ett flertal tillfällen och även Roger Waters. det har alltid låtit mycket bra. Jag hörde PF strax efter Waters hade lämnat dem och ljudet (i Globen) var perfekt. Så var det också när jag hörde Waters på sin första konsertvända, på Hovet körde han riktig 4-kanals återgivning och det var riktigt maffigt. Extra plus att Eric Clapton spelade sologitarr!
Men, detta har ju inget med senaste PF-släppet att göra. Hur bra det än låter, det är ju innehållslöst. Tom totalt meningslöst. Plingplong på hög nivå är fortfarande plingplong. Tack och lov har vi fortfarande rätten att tycka vad vi vill och för de som gillar PF's senaste alster - njut. Vi andra drömmer oss tillbaka till "A Saucerful Of Secrets", "Ummagumma", "Atom Heart Mother", "Dark Side of the Moon", "Wish You Were Here" mfl.
/ B
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Har skaffat versionen med flerkanaligt på BluRay nu.
Och? Blir det roligare om musiken kommer från olika håll?
AndreasArvidsson skrev:Inte musiken i sig(men den är ju redan braBill50x skrev:Och? Blir det roligare om musiken kommer från olika håll?Nattlorden skrev:Har skaffat versionen med flerkanaligt på BluRay nu.), men kanske upplevelsen.
Jag har flera Pink Floyd plattor med flerkanalsljud och dessa tycker jag mycket om.
Bill50x skrev:Men, detta har ju inget med senaste PF-släppet att göra. Hur bra det än låter, det är ju innehållslöst. Tom totalt meningslöst.
Nattlorden skrev:tycker synd om dig, du kan inte hitta mycket ny musik som ÄR meningsfull i så fall.Bill50x skrev:Men, detta har ju inget med senaste PF-släppet att göra. Hur bra det än låter, det är ju innehållslöst. Tom totalt meningslöst.
BORIS skrev:Bill har käkat taggtråd. Bra där, jabba på
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:tycker synd om dig, du kan inte hitta mycket ny musik som ÄR meningsfull i så fall.Bill50x skrev:Men, detta har ju inget med senaste PF-släppet att göra. Hur bra det än låter, det är ju innehållslöst. Tom totalt meningslöst.
NY musik? PF's senaste är väl typ 20 år gammal även om den är släppt nyligen?
Har du lyssnat på Damien Rice, Little Jinder, Manfred Man eller Scott Walker? De har alla släppt ny musik i år. Detta är BRA musik, inget meningslöst plingplonk.
/ B
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster