Amanda tolkar Carola...
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Japp, nu fick Amanda till det!
murgatroyd skrev:Jag blev tvingad att se ca 3 minuter hos en bekant, det var de längsta och mest bortkastade minuterna i mitt liv.typ... Obegripligt att någon orkar och dessutom med reklam till...
Alexi skrev:Också kollat på det och tycker det är bästa säsongen sedan den första. Men varför är Kajsa Grytt med? Hon kan inte sjunga och verkar helt ointresserad av att försöka skapa något eget av låtarna.
murgatroyd skrev:Jo, jag tycker ju så själv iaf.... behöver ingen hjälp av TV4 alls.![]()
Kan tillägga att jag och en till av 12 pers var de enda som hade problem att stå ut.... så, var är världen på väg?![]()
Inte mina vanliga bekanta skall tilläggas, men ett generic villaområde med generic invånare, tror jag.
murgatroyd skrev:Verkligen inte självklart för mig att se på nåt som TV4 erbjuder, eller för den delen det mesta som kommer ur SVT heller... vill helst välja och tänka själv.... och brist på sysselsättning finns ju inte numera, paddor, telefoner, laptopar, en tidning eller en bok.
Jag gillar däremot en hel del TV från England, och ser då det blir tid över nåt jag har stoppat in i ovan nämnda enheter som jag valt själv. Säger inte att det är fel att se på Let's Dance, Så mycket.. eller ens Idol, men det ger mig absolut ingenting och det gör mig bara rastlös. Ingen tankeverksamhet = inget intresse, samma sak gäller den musik jag lyssnar på.
I alla situationer du räknade upp ovan finns mycket mer intressanta saker att göra än att titta på något av de TV4 program jag räknade upp. För mig då.
Alexi skrev:Men varför är Kajsa Grytt med? Hon kan inte sjunga och verkar helt ointresserad av att försöka skapa något eget av låtarna.
hifikg skrev:Jag tror inte att Amanda någonsin kommit på idén att göra en Orupdänga till sin utan det konceptet, vi kommer att få värdefulla tillskott till vårt musikarv genom programmet. Genom att se det på Play slipper jag det mesta av reklamenJämfört med mycket annat så tycker jag det är väl spenderade 45 minuter.
phloam skrev:Jag vill inte se det, jag vill inte sitta och tycka att det är rätt bra vlket det kanske på sätt och vis är - men att se gamla föredettingar sjunga varandras gamla material är främst av allt ett TV-koncept, en smart idé för att locka tittare och jag skulle känna mig lurad efteråt. Speciellt när det finns så många nya talanger inom alla möjliga musikgenrer som man kan lägga sin tid på.
Ursäkta om jag låter snobbig men jag litar inte på TV4, de vill ha reklamintäkter helt enkelt. Har sett lite grand och det det kändes fel på nåt sätt.
Att vi ens diskuterar detta är ett bevis på att det främst är ett smart TV-koncept
Svante skrev:Och jag tycker nog att gamla rävar är intressantare än unga broilrar.
Bill50x skrev:
Tyckte det var kul att ett par låtar översattes till svenska (tex Orup och Love) men det kändes lite märkligt när en låt blev översatt till engelska från svenska. Vad ville man uppnå med detta? Tyckte man texten var så dålig så man förderog att dra in den i dimmornas engelska?
/ B
Bill50x skrev:Tyckte det var kul att ett par låtar översattes till svenska (tex Orup och Love) men det kändes lite märkligt när en låt blev översatt till engelska från svenska. Vad ville man uppnå med detta?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Tyckte det var kul att ett par låtar översattes till svenska (tex Orup och Love) men det kändes lite märkligt när en låt blev översatt till engelska från svenska. Vad ville man uppnå med detta?
Kunna uttrycka sig så som man själv uttrycker sig bäst. Svenska är ett B-språk att sjunga på för många.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster