Camillas klassiska

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MichaelG

Camillas klassiska

Inläggav MichaelG » 2015-04-24 13:46

Igår hittade jag "Camillas klassiska" på SVT play. Camilla Lundberg presenterar en tonsättare på ett synnerligen trevligt sätt. Två avsnitt har gått hittills ; Mozart och Beethoven. När jag såg kompositörerna tänkte jag litet trött "inte ett program till" men mina fördomar kom verkligen på skam. Riktigt bra TV där man utöver tonsättarporträttet även blev presenterad för en nu aktiv musiker. Och Camilla Lundbergs hela uppenbarelse är ju bara så bra! Detta kan verkligen rekommenderas.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Re: Camillas klassiska

Inläggav Almen » 2015-04-24 14:26

Ja, jag har kollat på det på ordinarie tid, faktiskt. Hade tänkt tipsa om det här men glömt... :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
murgatroyd

Inläggav murgatroyd » 2015-04-24 14:53

Samma här, skall kolla in del 2.
Camilla är ju ett reko fruntimmer, hör henne även ibland i CD Revyn på SR P2. Gammal i gården.
'Audiophile in hibernation'

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2015-04-24 23:41

ja Camilla är väl närmast en institution och visst ska detta tittas på. Tack!
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-04-25 14:15

MichaelG skrev:Igår hittade jag "Camillas klassiska" på SVT play. Camilla Lundberg presenterar en tonsättare på ett synnerligen trevligt sätt. Två avsnitt har gått hittills ; Mozart och Beethoven. När jag såg kompositörerna tänkte jag litet trött "inte ett program till" men mina fördomar kom verkligen på skam. Riktigt bra TV där man utöver tonsättarporträttet även blev presenterad för en nu aktiv musiker. Och Camilla Lundbergs hela uppenbarelse är ju bara så bra! Detta kan verkligen rekommenderas.

Jättebra program. Den största behållningen var Martin Fröst. Visste inte vem han var. Han flög upp som en av de bästa instrumentalister jag hört oavsett instrument. Har precis beställt 4 cd med honom. Tackar för bra tips.

Skall se Beethoven strax efter Utube och Fröst spelandes Aaron Copland: Concerto for Clarinet and String Orchestra.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
murgatroyd

Inläggav murgatroyd » 2015-04-25 14:18

Det var duktigt att ha missat Martin Fröst... :D 8)
'Audiophile in hibernation'

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-04-25 14:35

murgatroyd skrev:Det var duktigt att ha missat Martin Fröst... :D 8)

"Det mesta är ännu ogjort. Underbara framtid!"
I. Kamprad

Det är jättekul att upptäcka en massa nya saker. :)

Kolla in dessa.

Denna måste ses :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Återgå till Musikstugan