Bob Dylan Malmö oktober?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Bob Dylan Malmö oktober?

Inläggav darkg » 2015-06-04 22:12

Jag går inte så mycket på konsert, och lyssnar knappast något på Dylan. Det kunde därför passa att komplettera lite.

Det är nya Malmö Live som gäller; har någon hunnit dit och / eller fått sig en uppfattning om den arenan?

Jag tänker som så, att det vore lite fint att ha sett honom någon gång.

Sen tänker jag att det finns många andra att se och höra, så jag är lite rådvill.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Bob Dylan Malmö oktober?

Inläggav Nattlorden » 2015-06-04 22:19

darkg skrev:Jag tänker som så, att det vore lite fint att ha sett honom någon gång.

Tänker lite på samma håll. Ångrar jag hoppade över Old Blue Eyes. Fast jag är verkligen inte en Dylan-fan(Förutom Blowin in the wind och Knocking on Heavens door och det Wiehe har översatt...)... Och det ligger ju en i fatet om nästan alla låtar är 'nya'...

Fast biljetterna lär vara slutsålda när jag har pengar igen efter att ha betalt ett nytt set bromsskivor till bilen... :?
Senast redigerad av Nattlorden 2015-06-04 22:20, redigerad totalt 1 gång.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-06-04 22:19

darkg skrev:Jag går inte så mycket på konsert, och lyssnar knappast något på Dylan. Det kunde därför passa att komplettera lite.

Det är nya Malmö Live som gäller; har någon hunnit dit och / eller fått sig en uppfattning om den arenan?

Jag tänker som så, att det vore lite fint att ha sett honom någon gång.

Sen tänker jag att det finns många andra att se och höra, så jag är lite rådvill.

Om du väljer att inte gå, tror du att du senare skulle tycka, f-n jag skulle gått på konserten.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-06-04 22:20

Ser nu att Nattis är inne på samma spår :) och hann lite före.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2015-06-04 22:54

petersteindl skrev:Om du väljer att inte gå, tror du att du senare skulle tycka, f-n jag skulle gått på konserten.

Nja. Så enkelt kan jag inte svara ;-) som enskild grej är den oviktig, jag kommer inte att gräma mig specifikt. Men mer allmänt behöver jag någon gång göra någonting, haha. Så att inte facit blir en räcka "Nähe, inte det heller".

Så, det är rätt meningslöst att bolla med andra om sådana beslut, antar jag!

:|

Jag är idérik men initiativ-svag.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
jari

Inläggav jari » 2015-06-05 17:37

Om du inte lyssnar mkt på Dylan,så vill jag nog säga,att risken är stor att du inte kommer att känna igen en enda låt som spelas på konserten.
Han brukar spela några låtar från det senaste släppet,och sedan väldigt blandat av tidigare produktioner,och han har skrivit en del musikalster. 8O
Dessutom,hans arrangemang av låtarna på konserterna,gör att de ibland är väldigt svåra att känna igen.

Mvh Jari
"För lata svin är marken alltid frusen"

Återgå till Musikstugan