21 hertz - Recension

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Alexi

21 hertz - Recension

Inläggav Alexi » 2005-04-27 22:52

Diskutioner om denna skiva har förekommit endel här på forumet och därför var det extra kul att äntligen få hem ett ex. i brevlådan.

21 hertz är ju ett namn som lockar en att tro att detta är något för en riktigt basnarkoman, men där går man bet iaf på dom aldra lägsta oktaverna, men gott om information ner till 35Hz finns iaf, så basfattig är skivan verkligen inte. Nej denna skiva är mer för den som elektronsisk-popmusik åt Ambient hållet. En o-komersiell Moby?

Sista spåret Ocean tycker jag är den låten som sammanfattar hela skivan bäst, gillar ni detta spår så köp skivan:
http://www.21hz.org/download_mp3.asp?song=9
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-04-28 05:12

Var finns recensionen? :wink:

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2005-04-28 12:31

Jo jag blev riktigt aldrig klar med den igår, tänkte fortsätta idag efter jobbet. Men jag postade den ändå början som en liten pre-view ;)

Men eftersom jag liknar dom vid en O-komersiell Moby, och jag gillar Moby, vilket ju i sig betyder att jag tycker detta är potentiellt bätre så... :D
Jag gillar inte recensioner där man skriver folk på näsan om hur bra det är att dom bara måste köpa. Här går det ju faktiskt så lätt att på hemsidan lysna själv och göra sin egen bedömning. Jag försökr mer locka folk att göra det, eftersom jag tycker gruppen / skivan är värd att tas en lysning på om man gillar denna typ av musik!
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
christian

21hertz

Inläggav christian » 2005-08-09 10:01

Återgå till Musikstugan