Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Som sagt riktigt bra tolkning av With a little help from my friends:
http://www.svtplay.se/klipp/3909087/sanna-nielsen-och-miss-li-with-a-little-help-from-my-friends
HenrikTornquist skrev:Dessvärre sågs/hördes inte ett dugg av det här spektaklet. Jag är så innerligt trött på alla galor för än det ena och än det andra. Inflation, sa Bill.
hifikg skrev:Carola står sig bra än, faktum är (tycker jag) att hon blir bättre och bättre med åren. Snart e hon gammal nog för att bli en duktig jazzsångerska.
paa skrev:hifikg skrev:Carola står sig bra än, faktum är (tycker jag) att hon blir bättre och bättre med åren. Snart e hon gammal nog för att bli en duktig jazzsångerska.
Knappast, det är inte åldern det beror på om man kan sjunga jazz eller inte.
T.ex är Lady Gaga 20 år yngre än Carola, och hon är redan en färdig jazzsångerska, titta och lyssna här:
http://www.svtplay.se/video/3840945/ton ... -avsnitt-1
PerStromgren skrev:Imponerande av bägge parter. Och bandet, förstås.
Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Imponerande av bägge parter. Och bandet, förstås.
Ganska trist musik, tycker jag. Lady Gaga har för övrigt för skrikig och tunn röst för att det ska vara trevligt att lyssna.
/ B
petersteindl skrev:Alltså, till skillnad från Per och hifikg så föredrar jag Ella Fitzgerald som jazzsångerska framför Gaga och Carola.
Mvh
Peter
hifikg skrev:petersteindl skrev:Alltså, till skillnad från Per och hifikg så föredrar jag Ella Fitzgerald som jazzsångerska framför Gaga och Carola.
Mvh
Peter
Vad får dig att tro att jag inte gör det?![]()
Det finns en lång rad damer som kommer långt före dem, Ella är en av dem. Definitivt. Carola är inte där än, men hon kan komma dit. Hon har en skön pipa och stämmer hon den för jazz en vacker dag så...
paa skrev:Bill50x skrev:PerStromgren skrev:Imponerande av bägge parter. Och bandet, förstås.
Ganska trist musik, tycker jag. Lady Gaga har för övrigt för skrikig och tunn röst för att det ska vara trevligt att lyssna.
/ B
Jag kan utan att rodna tycka att Carola har skrikigare röst än Lady Gaga!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster