Hur osm helst... Som Stockholmsbo så pendlar jag mkt, och när man pendlar kan man antingen läsa reklam, kolla på alla andra människor*, spela dator/kolla film eller lyssna på musik/läsa!
Jag gör det senaste ganska ofta, väldigt ofta till och med. Jag läser väldigt långsamt också, med tanke på att jag åker in till stan höftat 5ggr iveckan (klassA vägt antar jag), det tar 45min/sträcka och detta kontinuerligt under hela året. Vad behöver jag säga, man måste inte vara matteproffs för att inse att det finns tid för att läsa mkt?! Jag, som jag sade här ovan, läser inte så jättesnabbt (skriver i samma takt, långsamt, för den delen) så hinner jag inte med så jätte många böcker. Exempelvis, iår har det blivit tre böcker eller så? Inte så mkt. Men musik är jag bättre på, jag kan mosa igenom ett helt gäng med skivor under en vecka!
Hmm, tillbaka till ämnet, är det bara jag som associerar ihop musik med händelser/böcker/tankar? Och detta på ett sådant sätt att jag, när jag tar upp skivan igen, ofta refererar skivor till dessa associationer. Kyuss - Blues for the red sun kommer alltid att innebära en jänkare på min tänkta USA-roadtrip en tidig morgon, Jerry Cantrells 'Boggy Depot' 2CD-specialare kommer alltid vara Moment 22, Gary Willis 'Bent' första dejten med IÖ (som jag uttalar mig...
Så frågan är alltså, gör ni liknande associationer? Om inte, gör ni associationer? Vadför associationer? Berätta den starkaste/roligaste/...!?
Sådär, jag säger bara: GO CRAZY!
Mvh Jocke
*Vilket är strängeligen förbjudet, de kanske märker det till och med...