av lennartj » 2016-05-24 14:21
Jo, jag vet...
för ett ganska stort antal år sedan deltog jag på åtskilliga musikveckor både på vintrarna vid nyår och vecka 30 på somrarna, med både körsång och instrumental musik i olika konstellationer. Då brukade en eller flera solister av Kristine Wests kaliber vara med och "knäcka" oss vanliga amatörer, men vi kunde åtminstone spela
lite enklare kvartetter utan att skämma ut oss. Troligen har jag lite inspelningar på rullband, men har ingen bandspelare som är helt i ordning och pålitlig för tillfället
Tyvärr har vi tappat två körsångare och instrumentalister i kören jag är med i som till ganska stor del sysslar med musik från barocken och tidigare. Där passar det ofta med instrumentala inpass för att det vokala inte ska ge alltför enahanda intryck, men nu blir det inget kvartettspel, vilket jag saknar.
Det vore kul om jag kunde hitta några likasinnade som vill fika tillsammans och pröva om vi kan ta oss igenom någon enklare kvartettsats eller om ringrosten är för svår så vi får kopiera noter så att alla som behöver kan öva på sin stämma innan vi träffas någon eller några veckor senare för ett nytt försök.
Jag bor tämligen centralt i Göteborg och spelar helst tenorblockflöjt, men kom ganska nyligen över en basblockflöjt som jag ännu inte är ordentligt "inspelad" på.
Är någon intresserad?
Skriv här först i så fall och skicka sedan PM!
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]