Moderator: Redaktörer
darkg skrev:Remixare är en Steven Wilson. Surroundversionerna uppges vara dynamiskare.
gflar skrev:En Steven Wilson?
Cortado skrev:gflar skrev:En Steven Wilson?
Ville du ha TVÅ?
gflar skrev:En Steven Wilson?
PekkaJohansson skrev:Såvitt jag har förstått är det dynamiskt sämre än originalutgåvorna. Det tyder på att det har fipplats med musiken och det räcker för att jag ska tappa intresset. Det är som sagt bara ett av flera exempel på hur nyare återutgivningar höjs till skyarna och vid närmare studier ofta visar sig vara mindre bra än motsvarande 80-talsutgåvor. Jag har köpt ett helt gäng nyare skivor på rekommendation som sedan har blivit liggande till ingen nytta. Vi hade väl för övrigt en tråd om just "Aqualung" för ett par år sedan?
Nattlorden skrev:Tycker du det Steven Wilson gjort med King Crimsons utgåvor... Eller Aqualung är dåligt?
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Tycker du det Steven Wilson gjort med King Crimsons utgåvor... Eller Aqualung är dåligt?
Jag har kollat några SW och jämfört med, vad jag tror, originalen. De har ibland lite sämre dynamik om man Masvisar, men det är ofta(st?) lik förbenat bättre ljud. Vad jag förstår är det inte bara komprimering/limitering han ägnar sig åt utan även grejar lite med balansen mellan olika instrument osv. Ofta snyggt jobbat och med varsam hand.
Nattlorden skrev:Det är inte den lättaste genren att ha hög dynamik från början...
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Tycker du det Steven Wilson gjort med King Crimsons utgåvor... Eller Aqualung är dåligt?
Jag har kollat några SW och jämfört med, vad jag tror, originalen. De har ibland lite sämre dynamik om man Masvisar, men det är ofta(st?) lik förbenat bättre ljud. Vad jag förstår är det inte bara komprimering/limitering han ägnar sig åt utan även grejar lite med balansen mellan olika instrument osv. Ofta snyggt jobbat och med varsam hand.
Ja, han moddar inte den gamla mixen... han gör om den från ursprungbanden... och kan han få någon från bandet att sitta med så har han gjort det med.
PekkaJohansson skrev:Att remixa en slutproduktion är i mina öron lika störande som att remastra den.
PekkaJohansson skrev:Såvitt jag har förstått är det dynamiskt sämre än originalutgåvorna. Det tyder på att det har fipplats med musiken och det räcker för att jag ska tappa intresset. Det är som sagt bara ett av flera exempel på hur nyare återutgivningar höjs till skyarna och vid närmare studier ofta visar sig vara mindre bra än motsvarande 80-talsutgåvor. Jag har köpt ett helt gäng nyare skivor på rekommendation som sedan har blivit liggande till ingen nytta. Vi hade väl för övrigt en tråd om just "Aqualung" för ett par år sedan?
Med vänlig hälsning
Pekka
Cortado skrev:http://dr.loudness-war.info/album/view/101775
Det där var inte jätteimponerande. Synd.
Eller ja, det är kanske denna vi pratar om:
http://dr.loudness-war.info/album/view/98124
Bättre. Gissar att det är ungefär den kvaliten saker och ting har i mainstream när det är bra?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster