/Jonas
Moderator: Redaktörer
Dartman skrev:Det sades i alla fall på P1 när sommarpratarna presenterades härom dagen. Jag höll på att skratta på mig.
![]()
petersteindl skrev:Jo men han tillhör väl toppskiktet av att spela trummor i Metallica
petersteindl skrev:Jo men han tillhör väl toppskiktet av att spela trummor i Metallica
Perfector skrev:Ska det vara på det viset så.
Här har ni nog den bästa av alla på trummor.
Lyssna och njut
https://www.youtube.com/watch?v=ULwjf9mNHn0
petersteindl skrev:Jag slår fortfarande ett slag för Jon Hiseman, trummisen i Colloseum.[ YouTube ]
Annars gillar jag Billy Cobham.
De bästa jazztrummisarna håller jag högst.
Morello skrev:petersteindl skrev:Jag slår fortfarande ett slag för Jon Hiseman, trummisen i Colloseum.[ YouTube ]
Annars gillar jag Billy Cobham.
De bästa jazztrummisarna håller jag högst.
Han lirar ju röda Yamaha Recording Custom - sådana har jag också.
Morello skrev:Lyssna på Ian Paice, Deep Purple
sportbilsentusiasten skrev:Förvånad av inläggen i tråden, Lars SPELAR trummor - de andra exemplen i tråden SLÅR trummor (tekniskt bra men utan känsla)
Lars är riktigt riktigt bra!!! En av de i toppen.
Morello skrev:Vilken DYNGA!
Killen har ju nollkoll på anslagsdynamik och saknar all finess.
Lyssna på Ian Paice, Deep Purple för adekvat trumspel (av den litet tyngre sorten) i den absoluta toppklassen
Alternativt Jimmy Chamberlin fd trumslagare i Smashing Pumpkins
sportbilsentusiasten skrev:Morello skrev:Lyssna på Ian Paice, Deep Purple
Ja, kanske det bästa exemplet på en SPELANDE trummis. Outstanding imho. Inga stora åthävor, bara grym känsla.
sky_eye skrev:Morello skrev:Vilken DYNGA!
Lyssna på Ian Paice, Deep Purple för adekvat trumspel (av den litet tyngre sorten) i den absoluta toppklassen
Jag tänkte göra just det ikväll på Grönan.
Morello skrev:sky_eye skrev:Morello skrev:Vilken DYNGA!
Jag tänkte göra just det ikväll på Grönan.
Deep Purple på grönan?? Ikväll??
SVT skrev:Efter att en av bandmedlemmarna hastigt insjuknat tvingas nu Deep Purple att ställa in tisdagen och onsdagens konserter i Stockholm och Göteborg.
Den ikoniska rockgruppen skulle ha genomfört två konserter i Sverige i veckan, men nu ställs båda in med kort varsel på grund av sjukdom, enligt arrangörerna.
Redan på tisdagskvällen skulle Deep Purple stått på scen på Gröna Lund i Stockholm, och på onsdagen var det Lisebergs tur. Nu avbokas båda spelningarna.
I nuläget finns inga planer på ersättningskonserter. Kulturnyheterna söker arrangörerna för besked om huruvida biljettköpare kommer att ersättas.
Evil_Homer skrev:sportbilsentusiasten skrev:Förvånad av inläggen i tråden, Lars SPELAR trummor - de andra exemplen i tråden SLÅR trummor (tekniskt bra men utan känsla)
Lars är riktigt riktigt bra!!! En av de i toppen.
Nu vill jag att du sätter dig och tittar på filmen jag tipsade om, och säger du fortfarande att denna gubbe inte spelar med känsla så har du NOLL koll!
Här har du hela rullen på youtube! ( tyvärr i sunkig kvalitet )[ YouTube ]
Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 11 gäster