Lisa Ekdahl

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Lisa Ekdahl

Inläggav Svante » 2016-10-29 23:29

Den här skivan har jag helt missat, jag hittade den på Spotify och det låter faktiskt anständigt, så jag var tvungen att MasVisa en låt. Och se det stämde.

Rätt skön typisk jazz. Vad nu det är.

Alltså Lisa Ekdahl When did You Leave Heaven / Int. European Version
Bilagor
Lisa Ekdahl Those things Spotify.gif
Lisa Ekdahl Those things Spotify.gif (33.95 KiB) Visad 735 gånger
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Re: Lisa Ekdahl

Inläggav Nattlorden » 2016-10-30 11:10

Japp, mycket trevlig platta. Finfin bas.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2016-10-31 21:37

Lisa Ekdahl är väl en artist man antingen är för eller eller inte. Kul att hon gjort ett välljudande album.

Jag tillhör sorten som blir hiskerligt nervös av hennes sång/läte. Skall försöka lyssna av hur det ter sig :-)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2016-11-01 08:41

bassman skrev:Lisa Ekdahl är väl en artist man antingen är för eller eller inte. Kul att hon gjort ett välljudande album.

Jag tillhör sorten som blir hiskerligt nervös av hennes sång/läte. Skall försöka lyssna av hur det ter sig :-)

Ja, det går ju inte lova att det fortfarande inträffar, men det är kanske de skiva det är minst tydligt på?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2016-11-01 16:32

Nattlorden skrev:
bassman skrev:Lisa Ekdahl är väl en artist man antingen är för eller eller inte. Kul att hon gjort ett välljudande album.

Ja, det går ju inte lova att det fortfarande inträffar, men det är kanske de skiva det är minst tydligt på?

Ja, jag tänkte nog att även om man känner igen hennes pipiga röst så är det stundtals så att jag kommer att tänka på jazzstorheter från första halvan av 1900-talet. Något som inte finns på visalbumen.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Återgå till Musikstugan