First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav Belker » 2018-01-21 18:01

Gillar den efter några lyssningar, men jag såg en märklig sak. På Tidal saknas spår 3, Fireworks. När man kollar dynamic range database hittar man kanske förklaringen. Spår 3 klipper -Tidal tar sonika bort det! På Spotify finns det med. Kan vara exempel på att Spotify fortfarande har limiter i uppspelningskedjan (de har bekräftat det tidigare apropå normalisering). Tidal har det inte och känner sig därför tvungna att ta bort spåret!? Får se hur lång tid det tar innan ny master kommer.

Användarvisningsbild
music4ever
 
Inlägg: 3312
Blev medlem: 2012-04-18

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav music4ever » 2018-01-21 18:31

Frågan är om vinylen har bättre ljud? Någon som jämfört?

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11447
Blev medlem: 2004-02-09

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav PekkaJohansson » 2018-01-21 19:05

Jag hörde några smakprov i Kulturradion i klockradion en tidig morgon i veckan. Låtarna verkade lovande men redan där lät det mediokert. DRD-sifforna ser mycket riktigt anskrämliga ut även med dagens mått. Systrarna Söderberg är duktiga men det finns massor av annan bra och bättre producerad musik att lägga lyssningstiden på tills det blir bot och bättring.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26593
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav hifikg » 2018-01-21 19:17

Sliter på grannens exemplar. Förstod genast att den inte var värd att köpa. Columbia. Sony. Kört.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav Belker » 2018-01-21 19:35

Hej Pekka! Har du något bra alternativ att rekommendera?

För övrigt tycker jag den nya låter bättre än de gamla, men det säger ju inte så mycket, tyvärr.

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11447
Blev medlem: 2004-02-09

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav PekkaJohansson » 2018-01-21 19:58

Sist jag blev besviken satte jag mig och tittade på några Youtube-klipp. De dokumentära och akustiska inspelningar som låg där överträffade vida skivorna. Det är några år sedan så jag vet inte vad som erbjuds i dag. Alternativ nummer två är att lyssna på de källor som FAK själva anger i form av Johnny Cash, June Carter, Emmylou Harris och Gram Parsons. Viss tråkighetsvarning för den sistnämnde, dock.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5328
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav Belker » 2018-01-21 20:38

Ja, just det, man kan alltid gå till källorna. Jag tänkte mer på det du sa om att du hellre spenderar tid med annat, bättre och vad det kunde tänkas vara. Känner att jag behöver lite inspirerande tips. Samma gamla vax snurrar lite för ofta.

Användarvisningsbild
CODY
 
Inlägg: 10003
Blev medlem: 2008-06-23
Ort: étoile

Re: First Aid Kit - Ruins. Klipper!

Inläggav CODY » 2018-01-24 21:55

Begär att få en vettig utgåva på cd, det vill sådana som erbjöds fram till 1990, eller på nedladdningsbara filer.
Oh, by jingo!


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster