Hur många låtar i sträck?

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Hur många låtar i sträck?

Inläggav AndersP » 2018-03-20 17:52

Siter nu å lyssnar på Public Image Ltd "Metal Box".
Albumet sägs vara ett av dom mer tongivande inom genren "New Wave". Ett måste för den musikaliska allmänbildningen altså. Man måste ju känna till albumet och låtarna!

Hur många låtar klarar ni av att lyssna på i sträck innan ni vill stoppa och byta till Katy Perry eller annat lättuggat?
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Hur många låtar i sträck?

Inläggav mrGaskill » 2018-03-20 19:35

Var man inte mer albumbunden förut och lyssnade igenom från början till slut bara för att man normalt bara kunde ladda en CD/LP i taget? Nu kan man streama ”sounds like”-listor. Så det brukar stå och rulla utan att man lyssnar aktivt. Man lyssnar efter nyfunna guldkorn. :-) Väldigt olika hur länge. Grejen med album är lite utsmetad pga streaming.
"we have assumed control!"

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Hur många låtar i sträck?

Inläggav Max_Headroom » 2018-03-20 21:27

Lyssnade några minuter på 1a låten. Gillade inte den och hoppade till nästa. GIllade inte det heller och bytte till Joy Division "Unknown Pleasures". Mycket bättre.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare
 
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2009-04-14
Ort: Storvreta

Re: Hur många låtar i sträck?

Inläggav mrGaskill » 2018-03-20 21:38

Sorry Anders. Har feber och trodde du menade generellt. Yr i bollen. :oops: :oops:
"we have assumed control!"

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Hur många låtar i sträck?

Inläggav PekkaJohansson » 2018-03-20 22:06

Jag blev nyfiken och började läsa. Jag kan inte undanhålla er den här roliga sågningen med rubriken "Teenage Jam Session":

"It sounds uncannily like the sort of angsty jams me and my mates used to produce in the period before I left to go to college. Screeching, atonal (oppressive) guitar, with your mate practicing bass-runs, flat-dismal vocals, and some pan lids being bashed in the background."

Nu är jag förstås ännu mer nyfiken på att höra albumet!

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
AndersP
 
Inlägg: 2246
Blev medlem: 2004-07-14
Ort: Gävle

Re: Hur många låtar i sträck?

Inläggav AndersP » 2018-03-21 01:31

Thanks boys,
Då är det inte bara jag. Känns skönt att inte vara i minoritet som den enda som inte upptäckt ljuset. Jag viĺl poängtera att jag faktiskt "kommer från" new wave och i lönndom söker mig tillbaka till den genren när inga vittnen finns. Joy division tillhör husgudarna förstås. Kunde kanske samtliga texter när jag var 17. Är nu inte 17 längre.
Det konstiga är att plattan faktiskt släpptes i en metal box där det fanns 1 eller 2 LP eller hur det var. Polarn hade den där boxen minns jag, men det var bra länge sen.

Pecka: Superkul att du simmar ut på djupt vatten med Johnny Rotten o hans polare. Att döma av dina artiklar är detta så långt det går att komma från dina uppkörda spår. Artiklarna indicerar preferenser för stillsammare musikstycken för att säga det mycket försiktigt
Linkwitz Orion, Ino Audio a2 och piM

"I see you've got the blues in your alligator shoes"


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster