Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Bill50x » 2019-06-14 23:47

Ja, vad sitter ni på för dyrgripar eller på annat sätt (för er) värdefulla album/fonogram? Här tänkte jag att vi ska få skryta lite, oavsett om det är vinyl, CD, kassett, rullband eller något annat format, bara det är musik. Jag öppnar med en 12" maxi från ett reklambyråband på Södermalm som början av 80-talet släppte denna skiva. Det finns inget datum på skivan, någon som har mer exakt datum är välkommen med info! Skivan är pressad på röd vinyl och det finns bara en låt, baksidan är blank.

20190614_232605.jpg
20190614_232605.jpg (1.8 MiB) Visad 4471 gånger

20190614_232801.jpg
20190614_232801.jpg (1.9 MiB) Visad 4471 gånger


(för den som undrar USP står för Unique Selling Point)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Perfector » 2019-06-15 08:01

Greatest show on earth's båda plattor från 73.
Beatles hamburgplattor samt en udda inspelad Decca som ju inte alls var deras bolag
Alfve'ns midsommarvaka från 1957 och en till som ska vara de första stereoplattorna med klassisk musik (?)
Diverse japanpressat med bla The guess who.
Av 1200 vinyler är kanske något under 50 udda och någon säkert värdefull, men jag har aldrig sett dom så utan som musik man ska spela och njuta av.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare
 
Inlägg: 14496
Blev medlem: 2013-03-20
Ort: Trosa

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Perfector » 2019-06-15 08:02

Bill50x skrev:Ja, vad sitter ni på för dyrgripar eller på annat sätt (för er) värdefulla album/fonogram? Här tänkte jag att vi ska få skryta lite, oavsett om det är vinyl, CD, kassett, rullband eller något annat format, bara det är musik. Jag öppnar med en 12" maxi från ett reklambyråband på Södermalm som början av 80-talet släppte denna skiva. Det finns inget datum på skivan, någon som har mer exakt datum är välkommen med info! Skivan är pressad på röd vinyl och det finns bara en låt, baksidan är blank.

20190614_232605.jpg

20190614_232801.jpg


(för den som undrar USP står för Unique Selling Point)

/ B

Februari 85 längst ned på andra bilden till höger.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Bill50x » 2019-06-15 09:19

Perfector skrev:Februari 85 längst ned på andra bilden till höger.

Det första man blir blind på är ögonen! Tack för din skarpsynthet.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Bill50x » 2019-06-15 11:57

Dax för en CD, Michael Jacksons Dangerous, inhandlad i Wien. Cool omslag tycker jag dårå...
Ytteromslag.jpg
Ytteromslag.jpg (1.96 MiB) Visad 4400 gånger


/ B
Bilagor
Uppvik.jpg
Uppvik.jpg (479.36 KiB) Visad 4400 gånger
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Dartman
 
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2009-01-15
Ort: ofon OM 30

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Dartman » 2019-06-15 18:30

Bild

Bild


//Jonas
Ignorance may be bliss. I wouldn't know.

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13597
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Kronkan » 2019-06-15 18:53

Kul tråd!

Vet inte om detta är riktigt värdefullt eller extremt sällsynt men har denna Elvis i hyggligt skick från utgivningsåret 1956. Jag är glad för den.


Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav hifikg » 2019-06-15 19:11

Kronkan skrev:Kul tråd!

Vet inte om detta är riktigt värdefullt eller extremt sällsynt men har denna Elvis i hyggligt skick från utgivningsåret 1956. Jag är glad för den.

[ YouTube ]


Wow!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer
 
Inlägg: 19053
Blev medlem: 2003-10-03
Ort: Metropolis, men passet är från Moskva

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Max_Headroom » 2019-06-16 08:04

Jag har Pink Floyd - Division Bell på isblå vinyl. Trycktes inte så jättemånga.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav PekkaJohansson » 2019-06-16 17:05

Jag hade en gång i tiden mitt favoritalbum med Depeche Mode, "Some great reward" på grå vinyl. Ångrar ibland att gjorde mig av med den. Å andra sidan överträffas den med råge av den franska cd-utgåvan på Vogue, pressad av Polygram i Tyskland och med grå etikett, som jag skaffade nyligen.

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav hifikg » 2019-06-16 17:08

Det här köpte jag efter mässan i Älvsjö. Det var Franska 3A som imponerade med att framkalla flamencodansare i sin stuga. Så småningom förstod vi att "soffbordet" var en rejäl subwoofer, he he. Direktgraverad. Säljs idag för runt tusen dollar. Mitt ex har tyvärr ett hack.
Bilagor
flamencofever.jpg
flamencofever.jpg (108.27 KiB) Visad 4303 gånger
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Kronkan
 
Inlägg: 13597
Blev medlem: 2010-11-05

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Kronkan » 2019-06-16 20:09

:D https://www.youtube.com/watch?v=cJYn-9mMi1A

Miles David Volym 2 Blue Note 1955 Rätt etikett med Lexington Ave som adress. I fin mint begär man idag ca 2000 dollar.'



Miles Davis All Star Sextet Prestige LP 182.

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Alexi » 2019-06-16 21:42

Jag tror ingen av er kan slå värdet på denna:
Bild
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

PekkaJohansson
Popkulturist
 
Inlägg: 11445
Blev medlem: 2004-02-09

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav PekkaJohansson » 2019-06-16 21:47

Har du den?

Med vänlig hälsning

Pekka
Kan inte leva utan pop

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Alexi » 2019-06-16 21:53

PekkaJohansson skrev:Har du den?

Med vänlig hälsning

Pekka

Yes, en tidigare granne till mig var personlig vän till Görel och jag fick alla hans vinylskivor. Ett 100 tal promo och specialutgåvor.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Bill50x » 2019-06-16 23:42

Alexi skrev:Jag tror ingen av er kan slå värdet på denna:
[ Bild ]

Jag har musiken på fil men din skiva slår ju detta med hästlängder. Grattis!

Görel har jag haft som resesällskap på tåg mellan Stockholm och Göteborg. Vi skulle ses lite senare men jag blev dumpad :-)

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav hifikg » 2019-06-16 23:43

Bill50x skrev:
Alexi skrev:Jag tror ingen av er kan slå värdet på denna:
[ Bild ]

Jag har musiken på fil men din skiva slår ju detta med hästlängder. Grattis!

Görel har jag haft som resesällskap på tåg mellan Stockholm och Göteborg. Vi skulle ses lite senare men jag blev dumpad :-)

/ B


Det e fanimej en merit det också, att bli dumpad av Görel :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
elektronikfreak
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-06-16
Ort: Borgholm, Öland

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav elektronikfreak » 2019-06-27 02:08

The Beatles Yesterday And Today (butcher cover)

The Beatles skulle släppa Yesterday And Today i USA 20 juni 1966. Men omslaget drogs in och samtliga plattor returnerades utom ett mycket litet fåtal exemplar som kom ut på samlarmarknaden. Själv köpte jag mitt exemplar på en skivauktion i San Francisco i början av 70-talet. Några år senare (1976) när jag bandade Paul McCartney & Wings på Falconer Teatern i Köpenhamn, som jag senare släppte som en dubbel LP (Paul McCartney & Wings In Concert In Copenhagen) så fick jag plattan signerad av Paul.

Bild


Min egna Paul McCartney dubbel från Köpenhamn 1976 som jag enbart släppte i 250 exemplar (dålig bild, sorry)

Bild


Och en andraupplaga som Dub Taylor och Ken Douglas senare släppte på TMQ label några månader senare.

Bild

Användarvisningsbild
elektronikfreak
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-06-16
Ort: Borgholm, Öland

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav elektronikfreak » 2019-06-27 02:35

Black Sabbath Killing Yourself To Die

Min egna produktion STONED RECORDS och album nummer 4 i ordningen. Inspelad live på Olympen i Lund 21 april 1977. Tyvärr blev titeln på första upplagan felstavad (jag glömde bort ett u i yourself så det stod bara yorself) som föranledde att plattan senare blev den mest efterfrågade Sabbath bootleggen någonsin. Exemplar i mint condition har sålts på Ebay för över $1000.- vilket jag naturligtvis inte räknade med från början. 500 felstavade exemplar och 500 rättstavade exemplar existerar.

Jag behöver väl knappast påpeka att autograferna är äkta vilket det står mer om på Stoned Records hemsida.

Bild

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26589
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav hifikg » 2019-06-27 09:23

Tyckte det var spännande med bootlegs på vinylåldern, men blev mest besviken på ljudkvaliteten på de jag kom över, mest Bruce om jag minns rätt. Idag ger man ut jätteboxar med bootlegs av t ex Bob Dylan så det har förlorat sin charm lite. Bör ha några kvar någonstans.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Adhoc
 
Inlägg: 3708
Blev medlem: 2005-06-29
Ort: Göteborg

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Adhoc » 2019-06-27 10:08

Alexi skrev:Jag tror ingen av er kan slå värdet på denna:
[ Bild ]


Jag var tvungen att googla, enda Görel jag kom att tänka på var skådespelerskan. Görel Hanser alltså men jag tror Kronkan kan "leda" fortfarande om 2000 USD för Miles Davis-albumet på Blue Note stämmer.

http://online.auktionsverket.se/1609/40 ... ill-gorel/

Användarvisningsbild
elektronikfreak
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-06-16
Ort: Borgholm, Öland

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav elektronikfreak » 2019-06-27 20:55

hifikg skrev:Tyckte det var spännande med bootlegs på vinylåldern, men blev mest besviken på ljudkvaliteten på de jag kom över, mest Bruce om jag minns rätt. Idag ger man ut jätteboxar med bootlegs av t ex Bob Dylan så det har förlorat sin charm lite. Bör ha några kvar någonstans.

Naturligtvis är det så att man inte kan jämföra 70-talets vinylera med dagens. Då var vi kanske en eller ett par stycken som bandade en konsert men idag står ju var- och varannan med en smartphone och filmar eller "bandar" ljudet och bara några timmar senare ligger det ute på nätet.

De som köpte bootlegs på 70-talet var ju vanligen de hängivna fansen som redan hade allt på vinyl vad beträffar 7" singlar och EP, LP och både promo- och demopressningar. Då fyllde ju bootlegen ett syfte i synnerhet som de officiella liveplattorna var väldigt sparsamt utgivna.

Användarvisningsbild
elektronikfreak
 
Inlägg: 65
Blev medlem: 2011-06-16
Ort: Borgholm, Öland

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav elektronikfreak » 2019-06-29 11:54

Några har ringt mig vad beträffar mitt inlägg ovan rörande The Beatles Yesterday And Today (butcher cover version). Mitt svar är som det har varit i över 40 år - plattan är inte till salu i vart fall inte för under 150.000 kronor.

Jag kan däremot bjuda på lite länkar där plattan, dess tillkomst, dess värde mm beskrives lite mer ingående. :)

Rolling Stone: Inside Beatles’ Bloody, Banned ‘Butcher’ Cover

What Sells Best: SOLD: $125,000 for Beatles 'Butcher'

Goldmine: Variations for Beatles’ ‘Yesterday And Today’ LP cause collecting confusion

Rare Beatles: "Yesterday... And Today" Butcher Cover Discography And Price Guide 1966-1997

Jag är egentligen ingen HiFi entusiast utan mer än vinylsamlare och musiksamlare. Jag nämner just "musiksamlare" av den anledningen att ex The Beatles konserter i Sverige, liksom Jimi Hendrix konserter i Sverige samt Led Zeppelins första konsert i Sverige i kompletta oklippta skick i full studiokvalitet ÄR GULD VÄRDA! Dvs värdet per tape överstiger 7-siffrigt belopp i svenska pengar.
Jag påstår inte ATT taperna existerar UTAN enbart OM de existerar så är värdet nästan obegränsat. Liksom det material som ligger nere i Apples valv med The Beatles som både George Martin, Paul McCartney och svenska Staffan Olander (Beatles kännare) förnekar att det över huvud taget existerar. Nu snart 50 år senare är jag nästan beredd att tro dom.
Raka motsatsen till ovanstående är ju hur det gått med Elvis Presley och alla hundratals med FTD-releases.

Så för mig är det mer unika inspelningar och plattor som intresserar mig. Även naturligtvis i digitalt format. Värdet i sig är ganska oväsentligt. Så även när det gäller hårdvaran. Men dessa rariteter måste ju spelas på något!

Ramlade över en gammal fin Technics SL1200 Mk2 från mitten av 80-talet som en äldre kvinna ägde och hade köpt ny + några pickuper + ett par Heybrook nb1 högtalare + en Phonic Stereo Equalizer Mixer MX-5550 igår på Blocket. Knappast värt en förmögenhet men roligt att ha för mig som vintagesamlare. Bilder kommer framöver.

ROCK ON :lol:

Användarvisningsbild
tobm
 
Inlägg: 901
Blev medlem: 2008-01-23
Ort: Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav tobm » 2019-07-02 20:42

Bill50x skrev:Ja, vad sitter ni på för dyrgripar eller på annat sätt (för er) värdefulla album/fonogram? Här tänkte jag att vi ska få skryta lite, oavsett om det är vinyl, CD, kassett, rullband eller något annat format, bara det är musik. Jag öppnar med en 12" maxi från ett reklambyråband på Södermalm som början av 80-talet släppte denna skiva. Det finns inget datum på skivan, någon som har mer exakt datum är välkommen med info! Skivan är pressad på röd vinyl och det finns bara en låt, baksidan är blank.

20190614_232605.jpg

20190614_232801.jpg


(för den som undrar USP står för Unique Selling Point)

/ B


Brynn Settels = Bumpaberra (Dag Vag). Är en jävligt skön snubbe. Jag har fått berättat för mig att det är Brynn som sjunger med Thåström i refrängen på Ebba gröns låt ”800°C” (”800 grader, du kan lita på mig, du kan lita på mig”)

Användarvisningsbild
Alexi
 
Inlägg: 16537
Blev medlem: 2003-03-19
Ort: Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Alexi » 2019-07-03 20:05

elektronikfreak skrev:Några har ringt mig vad beträffar mitt inlägg ovan rörande The Beatles Yesterday And Today (butcher cover version). Mitt svar är som det har varit i över 40 år - plattan är inte till salu i vart fall inte för under 150.000 kronor.

Jag kan däremot bjuda på lite länkar där plattan, dess tillkomst, dess värde mm beskrives lite mer ingående. :)

Rolling Stone: Inside Beatles’ Bloody, Banned ‘Butcher’ Cover

What Sells Best: SOLD: $125,000 for Beatles 'Butcher'

Goldmine: Variations for Beatles’ ‘Yesterday And Today’ LP cause collecting confusion

Rare Beatles: "Yesterday... And Today" Butcher Cover Discography And Price Guide 1966-1997

Jag är egentligen ingen HiFi entusiast utan mer än vinylsamlare och musiksamlare. Jag nämner just "musiksamlare" av den anledningen att ex The Beatles konserter i Sverige, liksom Jimi Hendrix konserter i Sverige samt Led Zeppelins första konsert i Sverige i kompletta oklippta skick i full studiokvalitet ÄR GULD VÄRDA! Dvs värdet per tape överstiger 7-siffrigt belopp i svenska pengar.
Jag påstår inte ATT taperna existerar UTAN enbart OM de existerar så är värdet nästan obegränsat. Liksom det material som ligger nere i Apples valv med The Beatles som både George Martin, Paul McCartney och svenska Staffan Olander (Beatles kännare) förnekar att det över huvud taget existerar. Nu snart 50 år senare är jag nästan beredd att tro dom.
Raka motsatsen till ovanstående är ju hur det gått med Elvis Presley och alla hundratals med FTD-releases.

Så för mig är det mer unika inspelningar och plattor som intresserar mig. Även naturligtvis i digitalt format. Värdet i sig är ganska oväsentligt. Så även när det gäller hårdvaran. Men dessa rariteter måste ju spelas på något!

Ramlade över en gammal fin Technics SL1200 Mk2 från mitten av 80-talet som en äldre kvinna ägde och hade köpt ny + några pickuper + ett par Heybrook nb1 högtalare + en Phonic Stereo Equalizer Mixer MX-5550 igår på Blocket. Knappast värt en förmögenhet men roligt att ha för mig som vintagesamlare. Bilder kommer framöver.

ROCK ON :lol:
Jag skulle bli förvånad om det finns något av värde som inte släppts. Snart kommer de största fansen ha hunnit dö och då är marknaden betydligt mindre. Jag skulle tycka att de vore kul dock om musiken kunde ges ut oförstörd.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57177
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Nattlorden » 2019-07-03 20:23

Alexi skrev:Jag skulle bli förvånad om det finns något av värde som inte släppts. Snart kommer de största fansen ha hunnit dö och då är marknaden betydligt mindre. Jag skulle tycka att de vore kul dock om musiken kunde ges ut oförstörd.


Om det album svenska NASA spelade in i USA fortfarande står outgivet på en hylla så hade jag - om jag haft mycket pengar - varit beredd att betala bra för det.... Å andra sidan ... var det det som de släppte många många år senare, så hade jag blivit tokbesviken. :lol:

De hade i alla fall fått det ditills högsta skivkontraktet för en svensk grupp så vitt jag förstår... men fallerade på att managern kursade...


samma om det (nu rent spekulativt) skulle funnits en outgiven tredje skiva av French Revolution dvs. Hans 'Paris' Edvinson som förutom French Revolution skrivit Agnethas fantastiska sololåt:



Sist jag försökte hitta vad han pysslade med så vill jag minnas jag hamnade på en reklambyrå eller liknande....
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3866
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav jogge » 2019-07-08 10:58

Gogmagog: I Will Be There. En 12" med Paul DiAnno (Ex-Iron Maiden), Clive Burr (Ex-Iron Maiden), Pete Willis (Ex-Def Leppard), Neil Murray, Janick Gers (Blivande Iron Maiden - feslstavat namn).
Bild

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32008
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav Bill50x » 2019-07-15 00:29

3x10" vinyl + CD från Fläskkvartetten. Soundtrack till Wallander.

Tom Örjan (i Fläskkvartetten) var förvånad över att jag hade ett exemplar av boxen... Kan inte vara så många sålda.

20190715_001427.jpg
20190715_001427.jpg (1.96 MiB) Visad 3685 gånger


/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39703
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav petersteindl » 2019-07-15 00:37

Den ser fin ut. :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
jogge
 
Inlägg: 3866
Blev medlem: 2015-02-18

Re: Album som är speciella, udda, sällsynta eller ovärdeliga

Inläggav jogge » 2019-07-21 12:16

Prince Buster: Dance Cleopatra / All In My Mind på etiketten Blue Beat betingar ett visst värde på Discogs såg jag. Tyvärr är mitt exemplar mycket knastrigt. Jag skulle tro att jag jag lekte med den när jag var barn...
Bild


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster