Miljardprogrammet - Budgivning pågår EP (2013)

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Miljardprogrammet - Budgivning pågår EP (2013)

Inläggav det-var-battre-forr » 2019-10-29 11:10

Här är lite mer musik jag spelat in, mixat och spelat på.



Det här var ett jävla projekt att mixa ihop. Sakerna hade spelats in på olika "enheter" osv. och låg inte i synk med varandra ens. Trummorna var rätt svåra att få till. Jag körde någon gratistrigger-grej +Ezdrummer. Hela idén med inspelningen var väl:
- fullt ös
- inga omtagningar (i princip)
- missljud/rundgång/whatever
... det är ju liksom inte ett sjukt tråkigt Pink Floyd-sound det här handlar om. :roll: Även om jag tycker Wish You Were here är #1 inom produktion, alla kategorier.

Jag la faktiskt ner enormt mycket tid på den här mixen för att försöka få till ...eh... MANGEL! Nu så här sex år senare tycker jag att det lyckades ganska bra i alla fall. Sången är medvetet mixad väldigt låg eftersom det liksom blir att han (den norrländska lappen) behöver skrika mer för att försöka ta sig igenom gitarrmattorna, eller något sånt. Det låter tyvärr alldeles för digitalt tycker jag. Jaja...

Jag spelade trummor, en gitarr och bas på någon låt på det här. Det finns faktiskt "på spotify" om någon orkar lyssna där. Det är väl lite mindre dåligt ljud där än på youtube i alla fall. Eller? Vem vet?

Tror INTE det här gör sig så bra i en state-of-the-art-anläggning. Det är nog bättre om ni spelar in det på kassett och lyssnar på någon gammal fet boombox. Hög volym rekommenderas!

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster