Mello 2020 - FINAL!! Igen! Nu från Holland

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Nattlorden » 2020-04-05 22:35



Låter ju som något vi skulle kunna erbjuda ut till resten av eurovisionsländerna...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav hifikg » 2020-04-05 22:50

Nattlorden skrev:


Låter ju som något vi skulle kunna erbjuda ut till resten av eurovisionsländerna...


Gissar att Christer slipar knivarna nu, så att alla kan rösta på alla, utom sitt eget bidrag. Annars är väl resultatet lite givet.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav hifikg » 2020-05-09 21:30

Vilket fiasko-upplägg!?!?!? Vad sysslar de med!? Kommentarer som "han har halvbånge hela låten" o "de är så präktiga", "det här går inte hem hos bögarna" o prat i hela låtsnutten som inte ger oss en chans att höra något alls. Vi ska ladda ner o lyssna i nån jäkla app om vi vill höra hela låtarna, ja höra överhuvudtaget, vad menar de!?!? Blääääää!!!

Vad är det för tomtar som ens får sitta där o kommentera!?
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32019
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Bill50x » 2020-05-09 21:58

Synnerligen tramsigt upplägg. Tyvärr har jag en sambo som vill lyssna... :-(

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
HenrikTornquist
 
Inlägg: 3623
Blev medlem: 2011-02-17
Ort: Helsingborg

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav HenrikTornquist » 2020-05-09 22:24

Bill50x skrev:Synnerligen tramsigt upplägg. Tyvärr har jag en sambo som vill lyssna... :-(
Grab the keys, start the car
Take me home, to where my records are
Hit the gas, take the open road
I'm turning on the stereo first thing when I get home

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Kribban » 2020-05-09 22:34

Jag gillar det :D
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav hifikg » 2020-05-09 23:04

Bill50x skrev:Synnerligen tramsigt upplägg. Tyvärr har jag en sambo som vill lyssna... :-(

/ B


Då var inte det upplägget särskilt bra. Hur mycket fick man höra liksom? Bytte till Fångarna på fortet o Mordet på Orientexpressen istället, någon måtta får det vara.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav hifikg » 2020-05-09 23:06

Kribban skrev:Jag gillar det :D


Musik är inte din grej alltså ;)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-05-10 00:01

hifikg skrev:
Kribban skrev:Jag gillar det :D


Musik är inte din grej alltså ;)


Nu var du allt lite taskig. Jag tyckte såhär: Även om man försökte lyssna på låtarna så gick det knappt för allt pladder. Pladdret var dessutom för starkt. Pladder för ofta. Inte nog med det så var ljudkvaliteten på musiken anskrämligt dålig. Kompressorintermodulationsdistorsion.

Jag har laddat ner appen. Som är rörig och man måste regga en e-post. Åtminstone kan man höra låtarna i sin helhet. I appen så är låtarna i konstig ordning och ”the big five” var inte med! Störigt. Island var bra med en del snott från Studio Blues ”The way it should be” :)
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39777
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav petersteindl » 2020-05-10 00:08

hifikg skrev:
Kribban skrev:Jag gillar det :D


Musik är inte din grej alltså ;)


Njae, det är nog just musik som är Kribbans grej. 8) :)
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Nattlorden » 2020-05-10 10:22

ESC-programmet igår måste varit det djupaste bottennapp jag någonsin varit med om. Nog för att man får stå ut med att någon i sin egen soffa snackar sönder numren - men att få det för-söndertuggat från start! :evil: :evil: :evil:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-05-10 21:31

Det blev en av de största tittarstormarna hos SVT:s publikdialog ("klagomuren"). Förståeligt.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Morello
 
Inlägg: 34918
Blev medlem: 2003-05-19
Ort: Stockholm/Täby

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Morello » 2020-05-10 21:32

Bill50x skrev:Synnerligen tramsigt upplägg. Tyvärr har jag en sambo som vill lyssna... :-(

/ B


Tur att det finns öronproppar.
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann
 
Inlägg: 39777
Blev medlem: 2007-04-17
Ort: Härnösand

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav petersteindl » 2020-05-10 21:49

Jaha, jag trodde de skulle babbla så mycket så man slapp höra låtarna.
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Kribban » 2020-05-10 22:29

De 2 grabbarna var fantastiska!!
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
gopnik
 
Inlägg: 1614
Blev medlem: 2016-09-30

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav gopnik » 2020-05-10 23:25

Johan_Lindroos skrev:Det blev en av de största tittarstormarna hos SVT:s publikdialog ("klagomuren"). Förståeligt.

Jajjamen. Frun ville se, men ingen av oss stod ut mer än ett par minuter.

Har man trots budget på över åtta miljarder inte råd med fokusgrupper, eller hur kan det ens gå så här snett? Någon av alla inblandade måste ha insett att publiken kanske hellre vill höra låtarna än en massa oneliners från diverse B-kändisar. Och ändå lyckas man inte avliva ett sånt genomuselt upplägg innan det går i sändning. :?
Kebab-Träume in der Mauerstadt
Türk-Kültür hinter Stacheldraht
*inaktiv*

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-05-10 23:39

Ja vad ska man säga... Jo, så att eeeeh... öööööh.

SVT:s projektledare försökte tydligen förklara i dagens Rapport, spola fram till 21 minuter in:
https://www.svtplay.se/video/26559694/r ... start=auto
Ja, vad tycker ni om det han säger?

Normalt brukar tittarna klaga över att dialogen inte hörs på grund av för stark bakgrundsmusik. Nu var det tvärtom.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-05-10 23:55

Johan_Lindroos skrev:Ja vad ska man säga... Jo, så att eeeeh... öööööh.

SVT:s projektledare försökte tydligen förklara i dagens Rapport, spola fram till 21 minuter in:
https://www.svtplay.se/video/26559694/r ... start=auto
Ja, vad tycker ni om det han säger?

Normalt brukar tittarna klaga över att dialogen inte hörs på grund av för stark bakgrundsmusik. Nu var det tvärtom.



Det sades även att på nu på torsdag ska man få höra hela varje låt på de 25 st låtarna som röstades fram (av de som bemödat sig att ladda ned och lyckas använda den ganska kassa appen).
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav goat76 » 2020-05-10 23:58

Johan_Lindroos skrev:Ja vad ska man säga... Jo, så att eeeeh... öööööh.

SVT:s projektledare försökte tydligen förklara i dagens Rapport, spola fram till 21 minuter in:
https://www.svtplay.se/video/26559694/r ... start=auto
Ja, vad tycker ni om det han säger?

Normalt brukar tittarna klaga över att dialogen inte hörs på grund av för stark bakgrundsmusik. Nu var det tvärtom.


Kanske gjorde de misstaget att försöka balansera ljudmixen i hörlurar, det kan ge slutresultat som avviker extremt mycket från det man uppfattar då man hör mixen i högtalare, har jag själv erfarit.


P.S. Det enda som fick mig att kolla på sista tredjedelen av detta program var när jag läste hifikgs klagomål på upplägget, jag tyckte faktiskt det var lite kul att höra att även de låter som det brukar i TV-soffan när man råkar se denna tävling, det är väl det som utgör underhållningen för det är väl knappast musiken. :D

Användarvisningsbild
gopnik
 
Inlägg: 1614
Blev medlem: 2016-09-30

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav gopnik » 2020-05-11 00:07

Nej, mixningen är inte problemet. Grundproblemet är att det flera gånger i minuten dyker upp en massa muppar och levererar putslustiga kommentarer. Det har inget med mixningen att göra. Utformningen är fel i grunden.
Kebab-Träume in der Mauerstadt
Türk-Kültür hinter Stacheldraht
*inaktiv*

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav goat76 » 2020-05-11 00:18

gopnik skrev:Nej, mixningen är inte problemet. Grundproblemet är att det flera gånger i minuten dyker upp en massa muppar och levererar putslustiga kommentarer. Det har inget med mixningen att göra. Utformningen är fel i grunden.


Det jag kommenterade var att tittarna uppenbarligen ansåg att kommentars-ljudspåret var för starkt jämfört med musiken. Jag har inte läst den kritiken från tittarna själv, men uppfattade att det låg till på det viset baserat på Johans kommentar?

Jag hade inte några problem med separationen mellan kommentarerna och musiken i mitt ljudsystem, men kanske var det stora problem för dem som lyssnar på skräpljudet direkt från TV-apparaterna?

För mig som är totalt ointresserad av musiken i denna tävling så var det iallafall rätt kul att höra vissa av deras kommentarer, för så låter det i verkliga livet när man sitter och ser denna tävling med en grupp människor (som samtidigt sköljer ner eländet med alkohol).

Användarvisningsbild
Kribban
 
Inlägg: 5810
Blev medlem: 2005-01-09
Ort: Falkenberg

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Kribban » 2020-05-11 06:00

goat76 skrev:För mig som är totalt ointresserad av musiken i denna tävling så var det iallafall rätt kul att höra vissa av deras kommentarer, för så låter det i verkliga livet när man sitter och ser denna tävling med en grupp människor (som samtidigt sköljer ner eländet med alkohol).


Precis.
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Nattlorden » 2020-05-11 06:11

goat76 skrev:
gopnik skrev:Nej, mixningen är inte problemet. Grundproblemet är att det flera gånger i minuten dyker upp en massa muppar och levererar putslustiga kommentarer. Det har inget med mixningen att göra. Utformningen är fel i grunden.


Det jag kommenterade var att tittarna uppenbarligen ansåg att kommentars-ljudspåret var för starkt jämfört med musiken. Jag har inte läst den kritiken från tittarna själv, men uppfattade att det låg till på det viset baserat på Johans kommentar?

Jag hade inte några problem med separationen mellan kommentarerna och musiken i mitt ljudsystem, men kanske var det stora problem för dem som lyssnar på skräpljudet direkt från TV-apparaterna?


Här får jag nog ge er båda rätt samtidigt. Jag vill inte ha dem där alls, men ja - det var lättare att lyssna sig runt dem när man kommit hem till vardagsrumsstereon än den inledande stunden jag fick strömma det i mobilen.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Nattlorden » 2020-05-11 06:13

Kribban skrev:
goat76 skrev:För mig som är totalt ointresserad av musiken i denna tävling så var det iallafall rätt kul att höra vissa av deras kommentarer, för så låter det i verkliga livet när man sitter och ser denna tävling med en grupp människor (som samtidigt sköljer ner eländet med alkohol).


Precis.


Och det gör det ju fortfarande, förutom att nu var de tvungna att kommentera kommentatorerna också...
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Tell
 
Inlägg: 2108
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Tell » 2020-05-11 07:02

Haha hade de kommentarorer under låtarna? Pja med tanke på hur låtkvaliten brukar vara så kan det inte ha blivit speciellt mycket sämre iaf ;)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav goat76 » 2020-05-11 09:16

Kribban skrev:
goat76 skrev:För mig som är totalt ointresserad av musiken i denna tävling så var det iallafall rätt kul att höra vissa av deras kommentarer, för så låter det i verkliga livet när man sitter och ser denna tävling med en grupp människor (som samtidigt sköljer ner eländet med alkohol).


Precis.


Även det här med alla dessa besvikna schlager-fanatiker med efterföljande tittarstorm är ju minst lika underhållande som själva programmet var!

Förlåt för min skadeglädje... :D

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger
 
Inlägg: 9638
Blev medlem: 2003-09-17
Ort: Stockholm

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Johan_Lindroos » 2020-05-11 11:03

goat76 skrev:
gopnik skrev:Nej, mixningen är inte problemet. Grundproblemet är att det flera gånger i minuten dyker upp en massa muppar och levererar putslustiga kommentarer. Det har inget med mixningen att göra. Utformningen är fel i grunden.


Det jag kommenterade var att tittarna uppenbarligen ansåg att kommentars-ljudspåret var för starkt jämfört med musiken. Jag har inte läst den kritiken från tittarna själv, men uppfattade att det låg till på det viset baserat på Johans kommentar?

Jag hade inte några problem med separationen mellan kommentarerna och musiken i mitt ljudsystem, men kanske var det stora problem för dem som lyssnar på skräpljudet direkt från TV-apparaterna?

För mig som är totalt ointresserad av musiken i denna tävling så var det iallafall rätt kul att höra vissa av deras kommentarer, för så låter det i verkliga livet när man sitter och ser denna tävling med en grupp människor (som samtidigt sköljer ner eländet med alkohol).


Nej inte riktigt, det är min egen sammanfattande analys av tittarnas kommentarer (och egen lyssning i mitt ljudsystem), för att vara lite mer åt det ljudtekniska hållet. Tittarreaktionerna brukar allmänt sett vara mer av karaktären "jag hörde inte vad de sade", "varför måste det vara musik när någon pratar", "när det är naturprogram vill jag höra naturens ljud och ingen musik", och liknande. Ibland rena okvädesord.
//Johan Lindroos

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21075
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav E » 2020-05-11 12:03

Det låter som sunda reaktioner, Johan. Bakgrundsmusik stör ofta. I ett motorprogram vill man kanske höra mer motorljud än musik, bara som ett exempel.

gopnik skrev:Nej, mixningen är inte problemet. Grundproblemet är att det flera gånger i minuten dyker upp en massa muppar och levererar putslustiga kommentarer. Det har inget med mixningen att göra. Utformningen är fel i grunden.

Jag har inte sett/hört, men det låter som att man helt enkelt placerade musiken i bakgrunden i ännu högre grad än normalt – och att måttet då blev rågat.

Senast musiken var i förgrunden var kanske när den framfördes av en levande orkester?

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
E
 
Inlägg: 21075
Blev medlem: 2005-05-02
Ort: <hist.> ä. vikt

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav E » 2020-05-11 12:07

Nattlorden skrev:ESC-programmet igår måste varit det djupaste bottennapp jag någonsin varit med om. Nog för att man får stå ut med att någon i sin egen soffa snackar sönder numren - men att få det för-söndertuggat från start! :evil: :evil: :evil:

Sin egen soffa? Hur många egna soffor har ni? :D

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57239
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Mello 2020 - FINAL!! nu kör vi!

Inläggav Nattlorden » 2020-05-11 13:06

E skrev:
Nattlorden skrev:ESC-programmet igår måste varit det djupaste bottennapp jag någonsin varit med om. Nog för att man får stå ut med att någon i sin egen soffa snackar sönder numren - men att få det för-söndertuggat från start! :evil: :evil: :evil:

Sin egen soffa? Hur många egna soffor har ni? :D


Fyra
It's all fun and games until Darth Vader comes.

FöregåendeNästa

Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster