Majja Star & The Invisible Man - Church of Your Heart

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Majja Star & The Invisible Man - Church of Your Heart

Inläggav det-var-battre-forr » 2020-04-11 21:58

Tjoflöjt!

Vi har precis släppt våran första låt här och det kan ju vara skoj med lite feedback från ljudnördar?! Jag spelar allting på det här och har mixat det hela. Intressant nog är trummaskinen spelad med fingrarna på små pads eftersom jag inte vet hur man programmerar den ens. :? Vi hade aldrig spelat låten öht. utan fick bara ett litet ryck att spela in den. Intressant nog började inspelningen dagen innan Marie Fredriksson dog. :(

Här är trudelutten:

Majja Star & The Invisible Man - Church of Your Heart


Jag har också ad-hoc-klippt-ihop videon av lite saker som filmades på ca. 45 minuter. Inspelingen var helt orepad och snabb också. Däremot la jag ganska mycket tid på mixning å trixning, och det här är nog det enda jag mixat som *nästan* håller i en Riktig Stereo. jootoob + Adobe Premiere har väl förvanskat ljudet en del, tyvärr. Jaja...

#PowerElectroPunkPsyk

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57230
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Majja Star & The Invisible Man - Church of Your Heart

Inläggav Nattlorden » 2020-04-11 22:06

Nu har jag bara lyssnar över inbyggd datorhögtalare (mono och kass) så kan vara uttala mig ytligt. Gillar den övergripande idén och bitvis funkar det riktigt bra. Trummorna skulle behöva läggas om, i alla fall bitvis, då det känns som man fastnar/snubblar med jämna mellanrum där. Just den biten stör mig tyvärr - hade de momenten kunnat opereras bort så hade den kanske blivit lyssningsvärd i sig själv ur ett musikaliskt perspektiv - nu mer som kuriositet eftersom den landade här. Min förhoppning således att ni jobbar vidare på den lite till.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
det-var-battre-forr
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 2014-08-01
Ort: Stockholm

Re: Majja Star & The Invisible Man - Church of Your Heart

Inläggav det-var-battre-forr » 2020-04-11 23:30

Nattlorden skrev: Trummorna skulle behöva läggas om, i alla fall bitvis, då det känns som man fastnar/snubblar med jämna mellanrum där. Just den biten stör mig tyvärr - hade de momenten kunnat opereras bort så hade den kanske blivit lyssningsvärd i sig själv ur ett musikaliskt perspektiv - nu mer som kuriositet eftersom den landade här. Min förhoppning således att ni jobbar vidare på den lite till.


Är inte riktigt med på vad du menar? Dom är väl inte så otighta direkt? Jag är en ganska tight trummis, men det var ohyggligt svårt att spela dom med fingrarna på små knappar bara. Puh... Däremot är ju ljudet ganska ...tja... "brutalt" på dom. Framför allt virveln. :?

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör
 
Inlägg: 57230
Blev medlem: 2003-10-28
Ort: Grå Hamnarna

Re: Majja Star & The Invisible Man - Church of Your Heart

Inläggav Nattlorden » 2020-04-12 09:50

det-var-battre-forr skrev:
Nattlorden skrev: Trummorna skulle behöva läggas om, i alla fall bitvis, då det känns som man fastnar/snubblar med jämna mellanrum där. Just den biten stör mig tyvärr - hade de momenten kunnat opereras bort så hade den kanske blivit lyssningsvärd i sig själv ur ett musikaliskt perspektiv - nu mer som kuriositet eftersom den landade här. Min förhoppning således att ni jobbar vidare på den lite till.


Är inte riktigt med på vad du menar? Dom är väl inte så otighta direkt? Jag är en ganska tight trummis, men det var ohyggligt svårt att spela dom med fingrarna på små knappar bara. Puh... Däremot är ju ljudet ganska ...tja... "brutalt" på dom. Framför allt virveln. :?


Är inte musiker nog att beskriva det i korrekta termer... det är när det kommer två slag raskt efter varandra som det känns precis som man skulle tvärstanna när man springer och faller framåt innan man sen måste ta ett nytt steg för att inte ramla.... känns för mig som att takten bryts av där... däremellan har jag inga anmärkningar alls, så det måste ju vara medvetet spelat så då det återkommer flera ggr.... men det funkade inte för mig i denna lyssningen.
It's all fun and games until Darth Vader comes.


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster