Pandemiversion av Don Giovanni

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Anders J
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 2015-08-07
Ort: Ösmo

Pandemiversion av Don Giovanni

Inläggav Anders J » 2020-06-16 09:20

Jag tycker att det är sunt att ha litet humor och distans även till svårigheter. I Berwaldhallen Play så finns lördagens framförande av Don Giovanni. Det faktum att en massa solister inte kan resa gör ju att en sådan produktion kan bli rätt stjärnspäckad.

Jag njöt i fulla drag av denna handspritsdoftande föreställning.

För övrigt är det ju mycket bra som görs av musiker och institutioner som inte riktigt vill ge upp. Filharmonins Wesendoncklieder med Nina Stemme nyligen var helt otroligt bra och Berlinarnas "Digital concert hall" med Mozarts serenad för tretton blåsare med Kirill Petrenko i lördags (samtidigt med Don Giovanni...) är bara exempel.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick
 
Inlägg: 32023
Blev medlem: 2004-07-15
Ort: Bromma-Stockholm

Re: Pandemiversion av Don Giovanni

Inläggav Bill50x » 2020-06-16 11:18

Anders J skrev:Jag tycker att det är sunt att ha litet humor och distans även till svårigheter. I Berwaldhallen Play så finns lördagens framförande av Don Giovanni. Det faktum att en massa solister inte kan resa gör ju att en sådan produktion kan bli rätt stjärnspäckad.

Jag njöt i fulla drag av denna handspritsdoftande föreställning.

För övrigt är det ju mycket bra som görs av musiker och institutioner som inte riktigt vill ge upp. Filharmonins Wesendoncklieder med Nina Stemme nyligen var helt otroligt bra och Berlinarnas "Digital concert hall" med Mozarts serenad för tretton blåsare med Kirill Petrenko i lördags (samtidigt med Don Giovanni...) är bara exempel.

Ska alldeles strax titta/lyssna på detta verk. Trevligt att alternativa vägar av att nå ut med sitt skapande kommer till stånd.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.


Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster