Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-09-09 20:44

Jag tror att det här kan vara något riktigt bra, en konsert med en ensam Nick Cave vilket kommer kunna ses på några biografer runt om i landet, tyvärr inte i min hemstad så jag får väl vänta snällt tills den kommer ut på annat sätt. :)

Datum för visning på några utvalda biografer runt om i landet finner ni i följande länk:
https://www.folketshusochparker.se/even ... 0HEiqs2Kz0



Nick Caves enmanskonsert utan publik visas på utvalda biografer i Sverige från den 5 november.

Nick Cave är en av nutidens främsta singer/songwriters, och har med sitt band The Bad Seeds gjort starkt avtryck på bio med sina tidigare föreställningar och filmer 20,000 Days On Earth, One More Time With Feeling och Distant Sky Live in Copenhagen.

I juni i år gjorde Nick Cave en exklusiv konsert på det ikoniska Alexandra Palace i London. I dennas unika, förlängda version av konserten för biografer spelar Nick Cave sina sånger i ett avskalat format, med låtar alltifrån tidiga Bad Seeds till projektet Grinderman, ända fram till senaste albumet Ghosteen. Cave framför 20 låtar ur sin stora låtskatt.

Ett album med framförandet släpps den 20 november globalt.

”Totalt magiskt, intimt och förtrollande” – THE OBSERVER, 5 STJÄRNOR

”Idiot Prayer tar andan ur en med sin exorcism av döden, religionen och kärleken” – NEW MUSICAL EXPRESS, 5 STJÄRNOR


https://www.folketshusochparker.se/even ... 0HEiqs2Kz0

Intressant placering av mikrofonerna där under flygeln.
Bild

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav Belker » 2020-09-09 20:59

Och The Fazioli Incident som Cave drog igång i Red Hand Files är ju jätterolig! Stackars pianofabriken stormades av fans som krävde gratis flygel till Nick Cave. -Who issa Nick Cave?!

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-09-09 21:26

Belker skrev:Och The Fazioli Incident som Cave drog igång i Red Hand Files är ju jätterolig! Stackars pianofabriken stormades av fans som krävde gratis flygel till Nick Cave. -Who issa Nick Cave?!


Den kände jag inte till, håller med om att den var kul. :D

Här är den lilla storyn:
https://www.theredhandfiles.com/piano-y ... ot-prayer/

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin
 
Inlägg: 8188
Blev medlem: 2003-08-04

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav jonasp » 2020-09-09 21:38

Belker skrev:Och The Fazioli Incident som Cave drog igång i Red Hand Files är ju jätterolig! Stackars pianofabriken stormades av fans som krävde gratis flygel till Nick Cave. -Who issa Nick Cave?!


:lol: Extremt roligt!!!
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-10-18 09:33

Det fulla albumet släpps tjugonde November, men två låtar finns redan nu att lyssna på hos Tidal och andra streamingtjänster.

Euthanasia (Live at Alexandra Palace, 2020)
https://tidal.com/browse/track/156073149

Galleon Ship (Live at Alexandra Palace, 2020)
https://tidal.com/browse/track/152354169

Inspelningen låter naturlig och bra, placeringen av mikrofonerna under flygeln som man kan se på bilden i första inlägget verkar vara ett väl fungerande inspelningssätt, i detta fall.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav hifikg » 2020-10-18 11:02

Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-10-18 11:11

hifikg skrev:Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.


Nu vet jag inte hur rik Nick Cave är, men pianot kostar 2 miljoner per styck. Kanske mängdrabatt om man köper 2?

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav Belker » 2020-10-18 11:14

hifikg skrev:Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.


Det var lite det som var slutklämmen på hela "Fazioli Incident"

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav hifikg » 2020-10-18 11:14

goat76 skrev:
hifikg skrev:Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.


Nu vet jag inte hur rik Nick Cave är, men pianot kostar 2 miljoner per styck. Kanske mängdrabatt om man köper 2?


2,5... han är inte svinrik men ger han ut en samling nya låtar drar han nog in vad som behövs. O så får han säkert göra avdrag dessutom :)

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/rock-stars/nick-cave-net-worth/
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav hifikg » 2020-10-18 11:16

Belker skrev:
hifikg skrev:Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.


Det var lite det som var slutklämmen på hela "Fazioli Incident"


Då finns det en fortsättning utöver länken jag läste på då :)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-10-18 11:20

hifikg skrev:
Belker skrev:
hifikg skrev:Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.


Det var lite det som var slutklämmen på hela "Fazioli Incident"


Då finns det en fortsättning utöver länken jag läste på då :)


Jag vill också veta, har Nick numera ett piano från Fazioli? :)

Användarvisningsbild
Belker
 
Inlägg: 5352
Blev medlem: 2003-07-16
Ort: Hill St. Pct

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav Belker » 2020-10-18 11:21

hifikg skrev:
Belker skrev:
hifikg skrev:Nick Cave är väl en av dem som faktiskt kan köpa sitt piano själv. Tycker han kan köpa två o skänka ett till en musikskola eller ett konserthus. Har inte lyssnat så mycket på honom sen den där mordhistorien. Borde kanske göra det.


Det var lite det som var slutklämmen på hela "Fazioli Incident"


Då finns det en fortsättning utöver länken jag läste på då :)

Ja, knorren på hela storyn är ett extra mail som han skickade ut, där han uppmanar fans att sluta trakassera Fazioli med tiggerier. Folk tog tydligen det hela på allvar... Han fick dementera och säga att det bara var på skoj (så klart) och att han kan köpa en flygel själv om han verkligen vill.

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-10-18 11:23

Nick Cave:
“I really appreciate the lengths people are going to to secure me this lovely instrument, it is entirely unnecessary,” he writes. “As Mike from Birmingham says, ‘Why don’t you just buy your own fucking piano, you cheap c**t.’ Mike is right, God bless him, I really should just buy my own piano.” https://tonedeaf.thebrag.com/nick-cave- ... ing-piano/

:D

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait
 
Inlägg: 26677
Blev medlem: 2011-09-17
Ort: Metropolen Hallstahammar

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav hifikg » 2020-10-18 13:12

goat76 skrev:Nick Cave:
“I really appreciate the lengths people are going to to secure me this lovely instrument, it is entirely unnecessary,” he writes. “As Mike from Birmingham says, ‘Why don’t you just buy your own fucking piano, you cheap c**t.’ Mike is right, God bless him, I really should just buy my own piano.” https://tonedeaf.thebrag.com/nick-cave- ... ing-piano/

:D


Aha, kul, dit räckte inte länken jag följde. Sitter o lyssnar på Nick nu o visst e han duktig. Hade många album med honom, men det var ändå längesen jag lyssnade. Antagligen har jag lystrat till namnet när jag gått förbi reabackarna och snott med mig en o annan CD genom åren.
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
goat76
 
Inlägg: 6642
Blev medlem: 2012-08-25

Re: Idiot Prayer: Nick Cave Alone at Alexandra Palace

Inläggav goat76 » 2020-10-18 13:34

hifikg skrev:
goat76 skrev:Nick Cave:
“I really appreciate the lengths people are going to to secure me this lovely instrument, it is entirely unnecessary,” he writes. “As Mike from Birmingham says, ‘Why don’t you just buy your own fucking piano, you cheap c**t.’ Mike is right, God bless him, I really should just buy my own piano.” https://tonedeaf.thebrag.com/nick-cave- ... ing-piano/

:D


Aha, kul, dit räckte inte länken jag följde. Sitter o lyssnar på Nick nu o visst e han duktig. Hade många album med honom, men det var ändå längesen jag lyssnade. Antagligen har jag lystrat till namnet när jag gått förbi reabackarna och snott med mig en o annan CD genom åren.


Man kan väl säga att han förändrats en del sedan hans yngre dar i bandet Birthday Party. :)



Återgå till Musikstugan


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster