Jag har goda nyheter till dig.
Du behöver byta ut dina Kate Bush album.
Remasters brukar innebära försämringar.
Inte i detta fall .
Väl medveten om dessa utgåvor redan under senare delen av 2018.
Diskussioner på Hoffman forum med en tråd som inte ville ta slut, många recensioner som var mycket positiva på nätet.
Jag avfärdade allt som nys.
Av en händelse sladdade jag in på denna websida. Anledningen var en helt annan. Steely Dans Aja, fann att skribentens slutsatser sammanföll med mina egna.
Såg då en del andra intressanta analyser.
Vad som förvånade mig var skribentens slutsats om Kate Bush magnum opus Hounds of love.
Ja, du får läsa själv=>
https://audiophilestyle.com/ca/the-best ... love-r784/
Han har koll helt enkelt.
Tänkte först bara köpa Hounds of love och testa om det stämde men köpte CD boxen Remastered part 1.
Har nu lyssnat igenom och jämfört med min kompletta samling av hennes motsvarande tidigare utgåvor av albumen från The kick inside upp till The Red Shoes som avslutar part 1.
Detta är remasters med bibehållen dynamik från ursprunget men med tydliga ljudmässiga förbättringar!!
Ibland relativt små och ibland långt ifrån subtila utan påtagligt till det bättre.
Sammanfattningsvis; alla CD från part 1 boxen låter bättre än motsvarande förstautgåvor på CD.
Om du inte vil ha alla ( men du kommer att ångra dig) så rekommenderar jag:
-The Dreaming. Här har de förvandlat detta mästerliga album till en audiofil godbit!

-Hounds of Love. Det är ingen tvekan hur mycket bättre 2018 är från tidigare utgåvor.
-The Sensual World. Älskar detta album men alltid varit lite besviken på produktionen. Nu spelar jag den på volym +6 på Sybarit 1200 och det är starkt.

-The Red Shoes. Sorgligt underskattat album. Om du har Directors cut 3 CD utgåvan så är det dock lite av en smaksak och du kan sitta kvar i båten. Om du däremot bara har första cd utgåvan. Ro in och hämta!
Part 2 har jag ännu inte köpt.
Är mer tveksam till den. Återkommer.