Någon som hört talas om gubben innan? Tyvärr slutade han producera 2018.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tony_Joe_White
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Det var väldigt länge sedan jag lyssnade på TJW. Upptäckte honom i slutet på 60-talet, en kamrat till mig hade någon skiva med honom. Men på den tiden var det bara rock som gällde för mig så han försvann i hanteringen...
/ B
PekkaJohansson skrev:Nä, Clapton platsar inte i gebitet swamp rock. Prova Creedence Clearwater Revival så har du hittat rätt! Tony Joe White upptäckte jag, som säkert många andra, genom Elvis version av "Polk salad Annie" som faktiskt var åtta i USA med Tony Joe White. Ett sentida mästerverk, och relativt välljudande sådant dessutom, är "Closer to the truth" från 1991. Den innehåller bland annat "Steamy windows" som Tina Turner gjorde två år tidigare. Tony är oftast hörvärd men de senare plattorna lider, som så väldigt mycket annat, av tafflig ljudkvalitet. Bäst att satsa på de första dryga tjugo årens produktion, alltså.
Edit: Ser att Lassej hann nämna "Closer to the truth" samtidigt som jag skrev. Min favorit på albumet är "(You're gonna look) Good in blues".
Med vänlig häsning
Pekka
NADifierad skrev:Jag upptäckte TJW för några år sedan, och blev förvånad över att jag inte känt till honom innan.
Favoriten är ” High sheriff of calhoun parrish”.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster