Kollade nu. Det är ju mest trådar om jazz , även om klassiskt och lite pop i denna sektion. Men rock då? Lyser med sin frånvaro. Jag drar på med några godingar . Inte så himla nog om det är rock eller "hård" rock. Ös på med förlag bara.
Jag gillar det överdrivet teatrala som kan finnas inom hårdrock . Lite som en fläskig opera. . Det blandat med bilar, brudar och festande. Gärna lite hö hö grabbigt. Blir ju riktigt roligt. Kan vara fånigt men fånigt roligt. Det finns ju hårdrockare som dels är äkta vara och dels kan bjuda på sig själva tex Lemmy . Kan dock bli lite väl mycket av det goda (lägg i det vad du vill) , se hur pudelrocken till slut dog ut.
Cult Of Luna är riktigt riktigt grymma Har också sett dem live. Det känns i hela kroppen när de vräker på Jag saknar också livekonserterna.. Skulle på Judas Priest's Dalhalla-spelning ifjol, men den blev pga förklarliga skäl uppskjuten till i år så biljetten har jag. Men det blir nog inget i år heller
Demon - The Plague Hittade tillbaka till denna pärla rätt nyligen, har den som bildskiva och gillar omslaget skarpt, ska ramas in och hängas på väggen för att summera de senaste 12 månaderna. Bra 80-tals hårdrock med en riktigt bra sångare.
Ted_B skrev:Demon "The Plague", Lyssnade lite snabbt på första låten, verkar bra och kommer definitivt lyssnas mer på sen.
Jag håller deras två första högst. Samt "Taking The World By Storm" som jag tycker är ett mästerverk, även om det är lite skumt "flytande" ljud. Ett mörkare Magnum.
Ted_B skrev:Demon "The Plague", Lyssnade lite snabbt på första låten, verkar bra och kommer definitivt lyssnas mer på sen.
Jag håller deras två första högst.
+massor!
Grab the keys, start the car Take me home, to where my records are Hit the gas, take the open road I'm turning on the stereo first thing when I get home